دانلود پاورپوینت سیاست گذاری در گزارشگری مالی

دانلود پاورپوینت سیاست گذاری در گزارشگری مالی

دانلود پاورپوینت سیاست گذاری در گزارشگری مالی

دانلود پاورپوینت فصل ۳ تئوری حسابداری ساسان مهرانی

 

تعداد اسلاید ۳۱
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت حسابداری

 

آیا دولت باید در گزارشگری مالی، دخالت کرده و استانداردهایی برای حسابداری تدوین کند یا باید اجازه دهد، در فضای بازار آزاد، حجم و نوع گزارش های حسابداری، تعیین شود؟ در پاسخ به این سوال، دو دیدگاه به وجود آمده، طرفداران نظارت و طرفداران عدم نظارت، و هر دیدگاه، استدلال ها(تئوری ها) ی خودشان را دارند.

 

مقدمه پاورپوینت سیاست گذاری در گزارشگری مالی :

طرفداران اقتصاد بازار بر این باورند که : ۱-در بازارهای رقابتی نقاط تعادل عرضه و تقاضا نشان دهنده کاراترین سطح تولید است (با توجه به اطلاعات موجود در محیط اقتصادی) ۲-حسابداری نیازی به سیاستگذاری و نظارت نداشته و بر این اساس استدلال های خود را بسط می دهند. ۳-از طرفی طرفداران عدم نظارت بر گزارشگری مالی بر این باورند که اطلاعات حسابداری از خصوصیاتی برخوردار است که مکانیزم بازار در تعیین سطح بهینه تولیدبرای آن ها ناتوان بوده و شکست بازار را در پی خواهد داشت.اگر چه گزارشگری مالی هم اکنون تحت نظارت بوده و انتظار می رود در آینده نیز این روند ادامه داشته باشد اما با این حال ارزیابی نظرات موافق و مخالف نظارت مفید است زیرا این گونه ارزیابی ها کمک میکند تا ماهیت نظارت بر گزارشگری مالی و برخی پیامدهای ناشی از آن را درک کنیم

 

انگیزه های مبتنی بر بازار

به شرح این موضوع می پردازد که چرا در شرایطی که الزامی برای گزارشگری وجود ندارد شرکت ها انگیزه کافی برای گزارش داوطلبانه اطلاعات به بازار سرمایه را دارند. از دلایل گزارشگری منصفانه و سالم مدیران می توان به بازار سرمایه ، بازار تحصیل و بازار کار مدیران اشاره کرد. عمده استدلال پیرامون انگیزه های مبتنی بر بازار سرمایه برای گزارشگری مالی مربوط به تئوری علامت دهی است. گزارشگری منصفانه کاهش هزینه های شرکت و کاهش عدم اطمینان نسبت به سرمایه گذاری را در پی دارد. کاهش عدم اطمینان نسبت به سرمایه گذاری نیز کاهش ریسک و کاهش بازده مورد انتظار را موجب می شود.

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت سیاست گذاری در گزارشگری مالی :

اسلاید های پاورپوینت سیاست گذاری در گزارشگری مالی

 

 انگیزه های مبتنی بر بازار کار مدیران :

بازار کار مدیران همواره عملکرد مدیر را پیگیری می کند بنابراین مدیرانی که اطلاعات نادرست ، ناقص و با سویه را منتشر می کنند شهرت خود را از دست خواهند داد. مدیران برخلاف مالکان افراد ریسک گریز بوده و همواره در تصمیمات خود احتمال از دست رفتن شهرت را بطور کمی وارد تصمیم گیری های خود می کنند. بنابراین انتظار می رود به طور میانگین گزارش های قابل اتکا و سودمندی را به بازار مخابره کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا