دانلود رایگان پاورپوینت فلسفه حسابداری

دانلود پاورپوینت فلسفه حسابداری

دانلود پاورپوینت فلسفه حسابداری

پاورپوینت درس تئوری حسابداری ۱

تهیه کننده :  علی میکائیلی

تعداد اسلاید ۲۰
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت های حسابداری

 

فلسفه حسابداری

برخی به غلط حسابداری را علم می خوانند ؛ در صورتی که علم عبارت است از دانستنی قابل اثبات به روشی عینی و قابل اعتماد مبنی بر مشاهده و آزمایش . حسابداری دارای چنین خصوصیتی نیست . اصول و موازین و ضوابط حسابداری …. مقبولیت عامه می یابد و عملا سرمشق و راهنمای اهل فن قرار می گیرد این نظر قاعدتا متاثر از فلسفه حاکم در آن زمان بوده است . تعریفی که آقای نبوی از علم ارائه کرده است منحصر به علوم تجربی است و با این تعریف نمی توان بر دانشهای انسانی نام علوم انسانی گذاشت . این فلسفه نشات گرفته از قرن نوزدهم است . آقای ولز در مقاله ای با عنوان انقلاب در تفکر حسابداری بیان کرده است که در صحنه مناقشه حسابداری چهار مکتب فکری در مورد اندازه گیری داراییها وجود دارد : …

 

تلاش برای سازگار کردن حسابداری با الگوهای علمی

 بعضی از پژوهشگران رشته حسابداری ، از نظریات فلاسفه کمک گرفته و سعی نموده اند شباهت حسابداری با الگوی های علمی را تبیین و ترسیم کنند . تلاش زیادی برای مقایسه و تشبیه نظریات حسابداری با ساختار انقلابهای علمی کوهن صورت گرفته است . براساس نظریه آقای کوهن دانشمندان هر رشته نسبت به مفاهیم و نظریات خاصی در برهه ای از زمان اتفاق نظر دارند و در سیطره این چارچوب ، مسائل خود را مطرح کرده و برای یافتن راه حل نیزدرهمان چارچوب حرکت می کنند . ولز و بلکوئی درباب سازگاری حسابداری با الگوی کوهن نظریاتی ابراز کرده اند .

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت فلسفه حسابداری

تصویر اسلاید های پاورپوینت فلسفه حسابداری

 

علم از دیدگاه دورکیم

آقای دورکیم می گوید اگر قرار است علم جامعه شناسی داشته باشیم این علم باید دو چیز داشته باشد یکی موضوع و دیگری روش متناسب با موضوع . موضوع : دورکیم در مورد موضوع دو ادعا دارد یکی استقلال موضوع از شخص عالم و دوم وجود موضوع مستقل در خارج . در استقلال موضوع از شخص عالم ، مناقشه چندانی وجود ندارد . اما در رابطه با وجود موضوع مستقل در خارج ، وحدت نظر وجود ندارد .

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل : ۰.۲۴۰ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pptx می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزارPowerPoint l استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از این مطلب غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا