دانلود رایگان پاورپوینت چارچوب نظری گزارشگری مالی

دانلود رایگان پاورپوینت چارچوب نظری گزارشگری مالی

دانلود پاورپوینت چارچوب نظری گزارشگری مالی

پاورپوینت فصل پنجم تئوری حسابداری هندریکسن

ارائه دهندگان: علی بیرونی سحرآجرلو رقیه خطیبی کتایون آشاروزنیا

تعداد اسلاید ۵۵
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت حسابداری

اهمیت(materiality) در پاورپوینت چارچوب نظری گزارشگری مالی

اهمیت توسط fasb به عنوان یک کیفیت آستانه ای تعریف شده است. این محدودیت در بسیاری از جهات شباهت زیادی به مفهوم اثرگذار بودن دارد. همان طور که پیش از این بیان شد مفهوم مفهوم اثرگذار بودن دلالت دارد بر این که تمامی اطلاعات ممکن است در پیش بینی انواع اطلاعات مورد نیاز فرآیند تصمیم گیری مفید باشند و یا این که مستقیما در تصمیم گیریها مشارکت نمایند . اگر آگاهی از آن برای استفاده گنندگان مهم باشد ممکن است این اطلاعات با اهمیت تلقی گرددو لذا افشای آن ضروری شود. با توجه به بیانیه شماره ۲ مفاهیم حسابداری مالی ماهیت اصلی اهمیت این است: اضافه کردن اطلاعات یا اصلاح آن به شکلی که احتمال داردقضاوت یک فرد منطقی که به این گزارش اتکا میکند اثر گذارد. همچنین: اهمیت همچنین ممکن است بر اساس یک محدودیت تعیین شده به واسطه عدم توانایی استفاده کنندگان خاص برای به کارگیری انبوهی از جزئیات مد نظر قرار گیرد.(یعنی تعیین یک مقدار حداقل جهت گزارش رویدادها)

 

ارزش پیش بینی کنندگی(predictive value)

طبق نظر FASBکیفیت اطلاعات که به استفاده کنندگان کمک کند تا آنها احتمال پیش بینی صحیح نتایج رویداد های گذشته یا حال را افزایش دهند. از نظر تصمیم گیرنده گان،اگر داده های حسابداری بتوانند بر تصمیمات اثر بگذارند،آنها باید بر ارزش الگو های تصمیم گیری سرمایه گذاران بیفزایند.و از انجا که در مورد این الگوهای تصمیم گیری فقط انتظار از اهداف رویداد های آینده مرتبط هستند،چنین نتیجه می شود که اگر داده های حسابداری مرتبط باشند،باید استفاده کنندگان از آنها بتوانند درمورد اهداف و رویداد های آینده پیش بینی کنند.ولی تاکید بر ارزش پیش بینی باعث می شود که چندین پرسش بدون جواب بماند: ۱.چه رویدادها یا مواردی را باید در الگوی تصمیم گیری مدیران گنجانید؟ ۲.بین داده های حسابداری و اقلام ورودی به الگو های تصمیم گیری چه روابطی باید وجود داشته باشد.؟ ۳.چه مجموعه ای از داده های حسابداری وچه رویداد های حسابداری دارای بالاترین ارزش پیش بینی هستند.؟

 

قابل تایید(verifiability)

این وا‍ژه که از کلمه لاتینverus به معنای حقیقت می باشد استخراج شده است. منظور از تایید چیزی در واقع اثبات درست بودن آن است.به نظر می رسد منظور از درست بودن آن است که معیار سنجش و اندازه گیری مستقل از کسی باشد که کار اندازه گیری را انجام می دهد.بنابراین فرض بر این است که قضاوت ذهنی یا تمایلات جانبدارانه وجود ندارد. ولی در حسابداری مستقل بودن یا نبودن معیار اندازه گیری و ارزیاب از یکدیگر پرسش اصلی نیست.وجود رویداد خارجی به خودی خود به معنای وجود یک معیار عینی برای این رویداد نمی باشد. بلکه حسابدار تنها میبایست مشخص کند که چه ارزشی خارج می شود و ارزش ورودی کدام است . که لزوما دارای ماهیت عینی نمی باشد.

 

نتیجه پاورپوینت چارچوب نظری گزارشگری مالی

واژه ثبات رویه را میتوان درسطحی گسترده تر تفسیر کرد تا معنی آن شامل افشای اطلاعات مهم و اثرگذار باشد که جهت تصمیم گیری و پیش بینی استفاده کنندگان از صورتهای مالی لازم است. به همین دلیل ثبات رویه ابزاری جهت دستیابی به اطلاعات مهم واثرگذار است و خود به تنهایی هدف تلقی نمی شود. با توجه به بحثی که درباره همسانی رویدادهای مالی نمودیم در این رابطه هم می بایست توجه نمود که ثبات رویه در افشای اطلاعات بسیار مهمتر از حفظ ثبات رویه در رویه های حسابداری می باشد.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل : ۲.۹۸ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pptx می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزارPowerPoint l استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از این مطلب غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا