دانلود پاورپوینت کارایی بازار سرمایه

دانلود پاورپوینت کارایی بازار سرمایه

دانلود پاورپوینت کارایی بازار سرمایه

پاورپوینت فصل ۱۲ درس تصمیم گیری در مسائل مالی

 

تعداد اسلاید ۳۴
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت های حسابداری

چرا بازار سرمایه باید کارا باشد؟

در یک بازار سرمایه کارا  قیمت اوراق بهادار بسرعت با تزریق اطلاعات جدید تعدیل می شود و ازاینرو قیمت جاری اوراق بهادار کاملاً تمام اطلاعات درباره ی اوراق بهادار را انعکاس می دهد . اگرچه موضوع بازار سرمایه کارا، نسبتاً واضح است اما ما اغلب غافل میشویم، ازدر نظر گرفتن این که چرا بازار سرمایه باید کارا باشد و چه مجموعه ای ازمفروضات مفهوم بازار سرمایه کارا را تبیین می کند.

 

نظریه بازار کارا

آزمودن این نظریه که : آیا بازار سهام در کسب و پردازش اطلاعات ورودی به صورت معقول عمل می کند و یا اطلاعات بدون درنگ و بدون تمایل به گرایش خاص (تورش) در قیمت اوراق بهادار منعکس می شود یا نه؟ فرضیه بازار کارآ نمی گوید که همه سرمایه گذاران معقول عمل می کنند و یا تک تک آنان به جزء جزء اطلاعات دسترسی دارند، بلکه صرفاً می گوید که همه اطلاعات در قیمت سهام بازتاب دارد.

 

شکل ضعیف بازار کارآ

یکی از متدوال ترین نوع اطلاعات در ارزیابی ارزش اوراق بهادار، داده ها و اطلاعات مربوط به بازار است. برخی از اطلاعات مربوط به دوره های قبل بوده و تاثیر آنها در قیمتهای اوراق بهادار منعکس شده است و تاثیری در پیش بینی تغییرات آتی قیمت ها ندارد، به همین دلیل از ارزش کمتری برخوردارند. این نوع اطلاعات که تاثیر کمتری بر روی قیمت سهام دارند شکل ضعیف از بازار کارآ را نشان می دهد. پس شکل ضعیف بازار کارآ می گوید که با مطالعه روند تاریخی قیمت سهام ، قادر نیستیم روند آینده قیمت سهام را پیش بینی کنیم ، قیمت سهام روند خاصی ندارد، بازار سهام حافظه ای ندارد؛ یعنی قیمت سهام  در بازار کارا به شکل تصادفی تغییر می کند.

 

شکل نیمه قوی بازار کارآ

سطح متدوال تر کارایی بازار نه تنها شامل اطلاعات موجود قیمتی است، بلکه شامل تمام اطلاعات شناخته شده ودر دسترس مانند اطلاعات مربوط به درآمد، سود تقسیمی، اعلان تجزیه سهام، پیشرفتهای جدید در مورد محصولات، مشکلات تامین مالی و تغیرات مربوط به حسابداری است به چنیین بازاری که این اطلاعات سریعا“ در قیمتها منعکس شود بازار کارآی نیمه قوی گفته می شود. 

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت کارایی بازار سرمایه :

اسلاید های پاورپوینت کارایی بازار سرمایه

 

اگر اطلاعات جدیدی وارد بازار شود چه اتفاقی میافتد؟

در بازار کارا تمام سرمایه گذاران فوراً با ورود اطلاعات جدید واکنش نشان میدهند و قیمت سهام با این واکنش تغییر خواهد نمود. در این بازار اطلاعات جدید خبری شگفت انگیز است. در بازار کارا هرگونه افزایش یا کاهش در میزان بازدهی غیر قابل پیش بینی است. بنابراین، تغییرات قیمت در بازار کارا کاملاً تصادفی است. به دلیل ورود تصادفی اطلاعات، تغییرات قیمت به عنوان برآیند ورود اطلاعات تصادفی تلقی میشود. به هرحال، تغییرات در قیمت، نتیجه ارزیابی مجدد سرمایه گذاران از وضعیت آتی سهام واخذ تصمیمات جدید در مورد خرید یا فروش سهام است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا