دانلود آیین نامه تحریر دفاتر قانونی (pdf – word)

دانلود آیین نامه تحریر دفاتر قانونی (pdf - word)

دانلود آیین نامه تحریر دفاتر قانونی

دانلود رایگان آیین نامه تحریر دفاتر قانونی با فرمت پی دی اف و ورد

 

در پست قبلی سایت آی آر حسابداران برای شما یک دوره عالی برگزار کردیم که در این دوره صفر تا صد تحریر دفاتر قانونی را آموزش دادیم و عنوان آن دوره آموزش دفتر نویسی در حسابداری است که پیشنهاد میکنم حتما ان را بررسی کنید و در این پست از سایت دانشجویان حسابداری ایران برای شما آیین نامه تحریر دفاتر قانونی را قرار دادیم. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود رایگان آن در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

آیین نامه تحریر دفاتر قانونی (جدید)

آیین نامه اجرایی مربوط به نوع دفاتر ، اسناد و مدارک و روشهای نگهداری آنها اعم از ماشینی (مکانیزه) و دستی و نمونه اظهارنامه مالیاتی و نیز نحوه ارائه آنها برای رسیدگی و تشخیص درآمد مشمول مالیات موضوع ماده ۹۵ اصلاحی مصوب ۳۱/۰۴/۱۳۹۴ قانون مالیاتهای مستقیم ( آیین نامه جدید تحریر دفاتر قانونی )

 

دفتر روزنامه مهم ترین دفتر حسابداری:

دفتر روزنامه دفتری است که کلیه معاملات و رویدادهای مالی ومحاسباتی با رعایت اصول و ضوابط مربوط به تنظیم دفاتر تجاری موضوع قانون تجارت، اصول و ضوابط و استانداردهای حسابداری ، در آن ثبت می گردد. دفتر مذکور می تواند بصورت دستی یا ماشینی (مکانیزه-الکترونیکی)باشد.فایل اکسل دفتر روزنامه روی سایت قرار گرفته است که میتوانید از آن استفاده کنید.

 

دفتر کل ، دومین دفتر اصلی حسابداری:

دفتری است که عملیات ثبت شده در دفتر یا دفاتر روزنامه بر حسب سر فصل یا کد گذاری حساب ها در صفحات مخصوص آن ثبت می شود به ترتیبی که تنظیم صورت های مالی لازم آن امکان پذیر باشد. دفتر مذکور می تواند بصورت دستی یا ماشینی (مکانیزه-الکترونیکی)باشد. ما در یک پست از سایت فایل اکسل دفتر کل را برای شما قرار دادیم که می توانید به رایگان استفاده کنید.

 

سند حسابداری در زمان تحریر دفاتر:

فرمی است کاغذی یا ماشینی (مکانیزه-الکترونیکی)که یک یاچند رویداد مالی و محاسباتی طبق اصول و ضوابط حسابداری در آن ثبت و حاوی تجزیه حسابها و توضیحات مربوط، منکی به مدارک بوده و یا تأیید اشخاص مجازف قابل ثبت در دفتر می باشد. فایل اکسل سند حسابداری از قبل روی سایت قرار گرفته است که میتوانید برای آشنایی بیشتر آن را مشاهده و یا برای کار های اداری خود از آن استفاده کنید.

 

دفتر روزنامه کل مشترک:

دفتری است دارای ستون هائی برای سر فصل حسابهای متفاوت باشد ،به طوری که اشخاص حقوقی وحقیقی با ثبت و نگهداری دفتر مذکور بر طبق اصول و ضوابط و استاندارد های حسابداری، بتوانند نتایج عملیات خود را ازآن استخراج و صورتهای مالی لازم تهیه نمایند. از طریق لینک های زیر میتوانید فایل های مربوط به آیین نامه مربوطه را دانلود کنید.

 

دانلود فایل ورد آیین نامه – کلیک کنید

دانلود فایل پی دی اف آیین نامه – کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا