دانلود رایگان پاورپوینت تعیین الگوهای رفتار هزینه

دانلود رایگان پاورپوینت تعیین الگوهای رفتار هزینه

دانلود رایگان پاورپوینت تعیین الگوهای رفتار هزینه

فصل سوم مبانی حسابداری مدیریت (فریدون رهنمای رودپشتی)

 

در پست قبلی سایت برای شما پاورپوینت سامانه مودیان مالیاتی را قرار دادیم که میتوانید آنها را به صورت رایگان از سایت دانلود کنید. و در این پست از سایت آی آر حسابداران برای شما پاورپوینت تعیین الگوهای رفتار هزینه که مربوط به فصل سوم مبانی حسابداری مدیریت (فریدون رهنمای رودپشتی) می باشد را قرار دادیم. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود این فایل پاورپوینت در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

مقدمه تعیین الگوهای رفتار هزینه

اهداف حسابداری مدیریت مجموعه مفروضاتی را آشکار می سازد که اطلاعات تدارک شده بر بستر آن ، برای مدیریت اهمیت زیادی دارد و نقش مهمی در تصمیم گیری مدیران ایفا می کند. از جمله مهمترین آنها ، شناخت گرایش اقلام بهای تمام شده( به عبارتی رفتار هزینه)است. حسابداران مدیریت ، اطلاعات هزینه ها را بر حسب گرایش آنها طبقه بندی می نمایند و از نتایج آنها جهت تصمیم سازی استفاده می نمایند و در اختیار مدیران قرار می دهند. مدیران با درک رفتارهزینه ها،تصمیمات مرتبط با ادامه فعالیت یا توقف عملیات می گیرند.

 

تجزیه و تحلیل رفتار هزینه

هزینه ها (اقلام بهای تمام شده) رفتار یکسان و مشابهی ندارند: هزینه های قطعی نظیر ساعات کار نیروی انسانی و ساعات کار ماشین ، با توجه به تغییر در حجم عملیات یا فعالیت به شدت تغییر می یابند. سایر هزینه ها ، با تغییر حجم عملیات ، تغییر می یابند ، یا اینکه تغییرات آنها بسیار کم است.

 

دلایل تفاوت های مفهوم هزینه در حسابداری

مفهوم هزینه در حسابداری مدیریت و بهای تمام شده کمی با یکدیگر تفاوت دارد . دلیل اصلی تفاوت را باید در تفاوت اهداف گزارشگری هزینه ها آنها جستجو نمود . هدف حسابداری مدیریت از تبیین رفتار هزینه ، سودمندی در تجزیه و تحلیل نقطه سربه سر ، تجزیه و تحلیل C.V.P Cost-volume-profit)هزینه،حجم،سود) ، ارزیابی عملکرد و بودجه ریزی منعطف است . اما هدف حسابداری بهای تمام شده از تبیین رفتار هزینه ، سودمندی جهت محاسبه بهای تمام شده کالای فروش رفته جهت کنترل هزینه است.

 

تجزیه و تحلیل هزینه های مختلط

با توجه به مقاصد مختلف هزینه ها در فرآیند تجزیه و تحلیل اقلام بهای تمام شده می بایست هزینه های نیمه متغیر یا هزینه های مختلط را به دو گروه هزینه های متغیر و هزینه های ثابت دسته بندی نمود. در حقیقت هزینه های نیمه متغیر شامل هزینه های متغیر و ثابت است، تابع ریاضی آن به عنوان فرمول بهای تمام شده – حجم فعالیت نامیده می شود.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل : ۱.۴۹ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایلppt می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار PowerPoint استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا