شرط دریافت حق اولاد از 720 روز به 30 روز تغییر کرد!

شرط دریافت حق اولاد از 720 روز به 30 روز تغییر کرد!!

شرط دریافت حق اولاد از ۷۲۰ روز به ۳۰ روز تغییر کرد!!

آموزش و تفسیر ماده ۸۶ قانون تامین اجتماعی

اصلاح ماده ۸۶ قانون تامین اجتماعی

 

دوستان سلام ، سریع بریم سر اصل مطلب ، بر اساس ماده ۸۶ قانون تامین اجتماعی (سابق) شرط لازم برای پرداخت حق اولاد به کارگران این بود که باید حداقل ۷۲۰ روز سابقه بیمه داشته باشند. اما بر اساس لایحه اصلاح ماده ۸۶ قانون تأمین اجتماعی این بازه زمانی به ۳۰ روز تغیر کرده است. اما در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید تا جزئیات بیشتر این مورد را بررسی کنیم.

 

مبلغ حق اولاد برای هر فرزند چقدر است ؟

میزان حق اولاد برای هر فرزند هر ساله در بخشنامه های حقوق مشخص می شود که شما میتوانید از طریق بخش بخشنامه های حسابداری آنها را بررسی کنید. اما بر اساس ماده ۸۶ قانون تامین اجتماعی میزان کمک عائله مندی معادل سه برابر حداقل مزد روزانه کارگر ساده در مناطق مختلف برای هر فرزند در هر ماه می باشد. در نهایت هر دو با هم برابر است.اما بهتر است برای اطمینان بیشتر بهتر است لایحه اصلاح ماده ۸۶ تامین اجتماعی ،بابت شرط دریافت حق اولاد مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۰ را بررسی کنیم.

 

لایحه اصلاح ماده ۸۶ قانون تأمین اجتماعی

نظر به اینکه به موجب بند (۱) ماده (۸۶) قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴، یکی از شرایط پرداخت کمک عائله مندی آن است که بیمه شده حداقل سابقه پرداخت حق بیمه به مدت (۷۲۰) روز کار را داشته باشد و با توجه به اینکه عدم پرداخت حق بیمه به میزان یاد شده منجر به محرومیت کارگران فاقد سابقه بیمه ای مذکور شده و این حکم قانونی، مغایر بند (۸) سیاست های کلی تأمین اجتماعی و بند (۲) سیاست های کلی جمعیت می باشد، لایحه زیر به منظور انطباق با مفاد ماده (۷۳) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۱۴۰۰ و رفع برخی محدودیت های مربوط به پرداخت حق عائله مندی به کارگران برای انجام تشریفات قانونی مربوط ارایه می شود:

 

لایحه اصلاح ماده (۸۶) قانون تأمین اجتماعی

بر اساس این لایحه اصلاح ماده ۸۶ قانون تامین اجتماعی شرط دریافت حق اولاد یا عائله مندی این است که کارگر حداقل ۳۰ روز سابقه بیمه داشته باشد. سعی کردیم به صورت کامل و خلاصه تمامی آنچه نیاز است را ارائه کنیم. شما میتوانید متن و فایل اصلی لایحه مورد نظر را از طریق لینک زیر دریافت کنید.

 

آموزش حسابداری حقوق و دستمزد :

ما در یک دوره جامع حسابداری حقوق و دستمزد را به صورت کامل آموزش میدادیم. دوره جامع آموزش حسابداری حقوق و دستمزد به صورت کامل و از صفر تا صد حسابداری حقوق و دستمزد را شامل می شود و توصیه میکنیم در صورت نیاز به یادگیری حقوق و دستمزد این دوره را بررسی و تهیه کنید. ضمنا فایل اکسل محاسبه حقوق و دستمزد ۱۴۰۲ تهیه شده و روی سایت قرار گرفته که میتوانید همین الان آن را از سایت دریافت و استفاده کنید.

 

پ ن : این قانون هنوز تصویب نهایی نشد و تا زمانی که تصویب نهایی نشده است باید از همان روش قبل (حداقل ۷۲۰ روز سابقه پرداخت حق بیمه) استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا