انتخاب بهترین لپ تاپ مخصوص حسابداری

انتخاب بهترین لپ تاپ مخصوص حسابداری

انتخاب بهترین لپ تاپ مخصوص حسابداری

دانشجویان و حسابداران چه لب تابی خریداری کنند و چه مشخصاتی داشته باشد ؟

 

خوب دوستان گرامی سلام ، در هفته های اخیر برخی از کاربران از بخش پشتیبانی سایت سوالاتی راجب خرید لب تاب پرسیده بوندن و قبلا هم ایمیل های در این خصوص دریافت کرده بودم و به همین خاطر امشب تصمیم گرفتم در این یک پست در خصوص مشخصات سیستم مناسب برای حسابداری صحبت کنیم و با اون مورد آشنا بشیم . خب بریم ادامه مطلب و با این موضوع آشنا بشیم

 

خب ماجرا خرید اولین لب تاب من !

خب اولین بار که من میخواستم لب تاب بخرم چیز زیادی در خصوص لب تاب ها نمیدونستم و یه بودجه  نسبتا کم هم داشتم که میخواستم با اون مبلغ ، هم لب تاب بخرم ، هم وسایلی که نیاز هست. و حالا در ادامه میخوام تمام اون چیز های که اگه بلد بودم شاید لب تاب بهتری میخریدم رو اینجا برای شما توضیح بدم که شما یاد بگیرید و بتونید بهترین لب تاب مورد نظر خودتون را تهیه کنید.

 

بودجه شما چقدر هستش ؟

اینکه شما برای خرید لب تاب چقدر بودجه دارید یا قصد دارید برای این مورد چقد خرج کنید مهم هست . در طی سال های اخیر لب تاب ها افزایش قیمت زیادی داشتتند. و مسلما هرچه بودجه بیشتری هم داشته باشید میتونید لب تاب بهتری و با سخت افزار های مناسب تری تهیه کنید و من هم قصد دارم در این مقاله به شما کمک کنم که با هر میزان بودجه ای که دارید یک انتخاب مناسب داشته باشید. چون در نهایت شما باید به میزانی که نیاز دارید هزینه کنید . نه بیشتر نه کمتر. ضمنا سعی کنید موقع خرید لب تاب یکم بیشتر هزینه کنید ولی نهیتا اون موردی که نیاز هست را تهیه کنید که بعدا دچار مشکل نشوید و نخواد اون رو تعویض کنید یا ارتقا بدید . حالا در ادامه اون مواردی که نیاز هست را باهم بررسی میکنیم

 

اجزایی لب تاب را اول بیشتر بشناسید ؟

لپ تاپ مخصوص حسابداری

صفحه نمایش ( Monitor) چیست؟

نمایشگر یا مانیتور دستگاهی است که تصویر تولیدشده توسط آداپتور تصویری رایانه بر روی آن نشان داده می‌شود. صفحه نمایش یکی از مهم ترین قسمت های لب تاب ها هستش و حسابداران هم باید سعی کنند صفحه نمایش هاشون مناسب باشه . به نظر من صفحه نمایش لب تاب برای یک حسابدار باید حداقل ۱۵ اینج باشه و کیفیت صفحه نمایش با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ باشد.

 

صفحه کلید لب تاب ها ؟

ما حسابداران معمولا خیلی زیاد با صفحه کلید کار میکنیم و پیشنهاد میکنم هر لب تابی هم که گرفتید یه صفحه کلید مجزا هم برای اون خریداری کنید که بتونید از اون استفاده کنید. ولی لب تاب های ۱۵ اینجی معمولا صفحه کلید های با عدد های ماشین حسابی دارن که باعث میشه حسابدار ها موقع حساب و کتاب خیلی راحت باشند. من خودم که بدون عدد های ماشین حساب واقعا سخت هست.

 

حافظه هارد لب تاب ها و رایانه ها

این حافظه خیلی مهم هست . مخصوصا توی این بازه زمانی و این همه فایل ها با حجم های بالا باید لب تابی تهیه کنید که فضا یا هارد بالایی داشته باشند. معمولا هارد ها یا حافظه لب تاب از نوع HDD هست و سعی کنید اگر قصد تهیه این مدل هارد ها را دارید هاردی تهیه کنید که فضایی اون از ۵۰۰ گیگ شروع شود و یا اینکه رو به بالا باشد. مثلا ۷۵۰ گیگ یا ۱۰۰۰ گیگ . اما این مورد قابل ارتقا هم هست ولی شما سعی کنید موقع خرید به میزان حافظه هارد توجه کنید. اما یه نوع هارد دیگه هم داریم که SSD هست و به مراتب سرعت بالاتری داره و بهتر هست و هزینه بالاتری دارد ولی همون هارد های گروه قبل هم کار شما را راه میندازه و از این بابت جای نگرانی نیست. و یه نکته ای هم که لازم هست سعی کنید زیاد موقعی که لب تاب هاتون روش هستند اونها رو جابه جا نکنید.

 

حافظه رم یا RAM در لب تاب ها و رایانه های دانشجویان حسابداری

دوستان عزیز حافظه رم (RAM) بسیار مهم هست و توی سرعت رایانه شما تاثیر زیادی داره . اولین لب تابی که من خریدم حافظه رم اون ۴ بوده و به شما هم پیشنهاد میکنم سعی کنید حافظه رم رایانه ای که تهیه میکنید از ۴ بیشتر باشه . یعنی ۶ باشه یا ۸ گیگ .سعی کنید حافظه رم شما از نسل جدید باشد. یه نکته هم در این خصوص بگم که سعی کنید رم بالا تری داشتید باشید و بهترین محدوده رم برای یک حسابدار همین موارد ۶ گیگ تا ۸ گیگ هست.

 

پردازش دهنده یا CPU در لب تاب های حسابداران

در کنار داشتن هارد مناسب و رم مناسب داشتن یک پردازش دهنده یا سی پی یو مناسب هم لازمه کار هست. به همین خاطر سعی کنید در هنگام خرید رایانه یک پردازنده مناسب هم انتخاب کنید. به نظر من یکی از بهترین موارد برای حسابداران و اشخاصی که با نرم افزار های مالی و نرم افزار حسابداری مثل نرم افزار حسابداری هلو و نرم افزار سپیدار استفاده میکنند یا سایر نرم افزارها و این چنین موارد بهترین انتخاب میتونه پردازنده های سری Corei5  یا حداقل Corei3 نسل جدید باشد. لپ تاپ مخصوص حسابداری یا رایانه های مناسب برای دانشجویان حسابداری باید در این سطح باشند تا در هنگام کار کردن با مشکل روبه رو نشوید.

 

و اما در خصوص باتری لب تاب ها و برند لب تاب ها

سعی کنید موقع خرید لب تاب های را انتخاب کنید که طی سال های اخیر وارد بازار شده اند. معمولا این مدل لب تاب ها باتری های بهتری و مناسب تری دارند ولی تجربه من مگه سعی کنید زیاد روی باتری لب تاب ها حساب باز نکنید.و همیشه شارژرتون دم دستتون باشه ، اما سعی کنید موقع خرید لب تاب به برند های مطرح شده در بازار اعتماد کنید و سراغ برند های نسبتا جدید نروید. در این بخش بهترین لپ تاپ مخصوص حسابداری را به شما معرفی کردیم.

 

سخن پایانی :

دوستان گرامی من سعی کردم در این مقاله اون مواردی که نیاز هست را مطرح کنم که در صورت نیاز بتونید استفاده کنید. این مقاله و مواردی که معرفی شده نظر شخصی من توی این حوزه هست و اگر شما سوالی یا انتقادی دارید میتونید از طریق بخش کامنت ها مطرح کنید تا من یا همکارانم در کمترین زمان ممکن به سوالات شما جواب بدیم. در پایان از شما میخوام که سایت آی آر حسابداران را به دوستانتون معرفی کنید. سربلند و سلامت باشید. / سید عارف نبی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا