دانلود رایگان خلاصه کتاب حسابداری مدیریت استراتژیک از تئوری تا عمل

دانلود رایگان خلاصه کتاب حسابداری مدیریت استراتژیک از تئوری تا عمل

دانلود رایگان خلاصه کتاب حسابداری مدیریت استراتژیک از تئوری تا عمل

حسابداری مدیریت استراتژیک از تئوری تا عمل (دکتر محمد نمازی)

به کوشش جناب آقای دکتر محمود کمالی

 

در پست قبلی برای شما آموزش نرم افزار حسابداری هلو را برای شما قرار دادیم که میتوانید از آن استفاده کنید و در این پست از سایت تخصصی دانشجویان حسابداری برای شما خلاصه کتاب حسابداری مدیریت استراتژیک از تئوری تا عمل دکتر محمد نمازی را به صورت رایگان قرار دادیم . این خلاصه کتاب توسط جناب دکتر محمود کمالی و جمعی از دانشجویان او تهیه و تنظیم شده است. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود رایگان این فایل در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید.

 

مقدمه ای بر حسابداری مدیریت استراتژیک از تئوری تا عمل

روشهای حسابداری مدیریت استراتژیک نیازمند یک سیستم هزینه یابی مناسب است تا اطلاعات مورد نیاز مدیریت را فراهم سازد. در حقیقت یک سیستم هزینه یابی مناسب به تنهائی می تواند پاسخگوی بسیاری از اطلاعات مورد نیاز مدیریت، از جمله سودآوری و ترکیب بهینه محصولات و نقاط نه تنها کمکی نمی کند بلکه ممکن « سیستم های سنتی هزینه یابی » قابل تمرکز برای کاهش هزینه ها باشد. اما مدیران بطور تجربی دریافته اند که است سبب گمراهی آنها نیز شود. بنابراین حسابداران مدیریت کوشیده اند سیستمی را طراحی کنند که نیازهای اطلاعاتی مدیران را برآورده سازد. منجر شد. این سیستم انقلابی را در سیستم های هزینه یابی ایجاد کرد. در واقع می « سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت » نتیجه این تلاش به پیدایش توان گفت این روش مهمترین و مشهورترین نوآوری حسابداری مدیریت طی ۲۰ سال گذشته است.

 

مهندسی ارزش ساختار هزینه

از طریق تسهیم بهتر هزینه ها به فعالیت، محصولات و مشتریان، سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت نقش مهمی را در پاسخ به دو سئوال فوق فراهم .( می کند. در نتیجه فعالیت های ارزش افزا مشخص می شود و تصمیم گیری عملیاتی مدیران بهبود می یابد. تجزیه و تحلیل فعالیت ها معمولاً مدیرانی را متعجب می کند که از منابع واقعی خرج شده در رابطه با هر فعالیت بی اطلاع اند. این موضوع به پرسش هائی این چنین منجر می شود که آیا انجام این فعالیت ها لازم است؟ اگر انجام برخی فعالیت ها ضروری است، آیا می توان آنها را با روش در تحقیق به این نتیجه رسیدند که سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت می تواند پیش بینی جریان های نقدی « وارد و پتل » ؟ کم هزینه تری انجام داد آتی را نیز تسهیل کند. این موضوع موجب می شود، مدیران در فعالیتهای دارای ارزش افزوده ای سرمایه گذاری کنند که به نوبه خود با افزایش ارزش مشتریان، سودآوری شرکت را بهبود بخشد.

 

مروری بر تاریخچه هزینه یابی بر مبنای فعالیت:

در اوایل دهۀ ۱۹۶۰ مدیران شرکت جنرال الکتریک به دنبال افزایش کارائی سیستم های اطلاعاتی خود برای کنترل هر چه بیشتر هزینه های سربار بودند. علت این موضوع آن بود که این نوع هزینه ها همواره در حال افزایش بود. آنها اعتقاد داشتند که هزینه های سربار در نتیجه تصمیم های مدیریت سطوح عالی سازمان بوده و مدتها قبل در مورد آن تصمیم گیری شده بود. برای مثال هنگام طراحی خطوط تولیدی، مهندسان هیچ گاه به اثر طراحی های خود بر روی بهای تمام شده محصول توجه نمی کنند.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۲۰ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایلppt می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار PDF استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا