دانلود رایگان پاورپوینت همسان سازی استانداردهای حسابداری

پاورپوینت رایگان همسان سازی استانداردهای حسابداری

دانلود رایگان پاورپوینت همسان سازی استانداردهای حسابداری

همسان سازی استانداردهای حسابداری در سطح بین المللی

 

در پست قبلی سایت برای شما پاورپوینت درس حسابداری بخش عمومی را قرار دادیم که میتوانید آن را به صورت رایگان از سایت دانلود کنید . در این پست از سایت فایل پاورپوینت رایگان همسان سازی استانداردهای حسابداری در سطح بین المللی را که در ۲۹ اسلاید توسط یونس بادآور نهندی تهیه و تنظیم شده است را قرار دادیم.

 

مقدمه همسان سازی استانداردهای حسابداری

صورتهای مالی به عنوان یکی از مهمترین منابع اطلاعاتی برای انعکاس وضعیت مالی، عملکرد مالی و انعطاف پذیری مالی واحد تجاری شناخته می شود. استانداردهای حسابداری به عنوان مبنای تهیه صورتهای مالی و عامل تهیه کننده مبالغ و عناصر مندرج در گزارشهای مالی، در فرآیند توزیع ثروت بین گروههای ذینفع نقش با اهمیتی را ایفا میکند. پیشرفت فناوری اطلاعات و گسترش ارتباطات، بازارهای سرمایه را به یکدیگر پیوند داده و مبادلات بین المللی را رونق بخشیده و نیاز به یک گزارشگری مالی مشترک را تشدید نموده است.

 

استانداردهای حسابداری مبتنی بر اصول ( اصول محور)

حسابداران و حسابرسان باید در مواجهه با معاملات و رویکردها بدون در نظر گرفتن چارچوبهای قانونی از قضاوت حرفه ای استفاده نمایند. پیچیدگی های زیاد در استانداردهای حسابداری موجب به وجود آمدن استثنائات برای اصول در استانداردها و گسترش رهنمودهای اجرایی و تفسیری برای به کارگیری استانداردهای حسابداری می شود. استثنائات در اصول احتمالا با هدف ایجاد مصالحه استانداردگذار با گروههای ذینفع قدرتمند ایجاد میشود.

 

استانداردهای حسابداری مبتنی بر قواعد (قانون محور)

معاملات و رویدادهای مالی با هدف محقق ساختن تقاضای قانون گذاران شناسایی و اندازه گیری می شود. افزایش روزافزون خطر اقامه دعوای حقوقی بر پایه اشتباهات حسابداری موجب درخواست برای قوانین شده است، چرا که ابزار دفاعی مناسبی برای حسابداران و حسابرسان در مراجع قضایی فراهم می آورد. قوانین و رهنمودهای معتبر به تدوین کنندگان استاندارد در کاهش فرصت مدیران برای مدیریت سود با اتکا به قضاوتهای شخصی کمک میکند.

 

مدلهای عمده حسابداری در سطح بین المللی

مدل انگلیسی-آمریکایی (آنگلوساکسون) :حسابداری در راستای رفع نیازهای اطلاعاتی سرمایه گذاران و اعتباردهندگان جهت گیری شده است. بازارهای سرمایه بزرگ و توسعه یافته است.سطح آموزش بالا است و استفاده کنندگان اطلاعات مالی از خبرگی و مهارت بالایی برخوردار هستند. حسابداری به عنوان شاخه ای از علم محسوب، و مورد پژوهش واقع می شود.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۰.۵ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایلppt می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار PowerPoint استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا