دانلود پاورپوینت ارزیابی خطر عدم کشف و آزمون های محتوا

دانلود پاورپوینت ارزیابی خطر عدم کشف و آزمون های محتوا

دانلود پاورپوینت ارزیابی خطر عدم کشف و آزمون های محتوا

دانلود پاورپوینت ارزیابی خطر عدم کشف و آزمون های محتوا درس حسابرسی پیشرفته ارشد

 

تعداد اسلاید ۱۹
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت

تکمیل حسابرسی وصدور گزارش حسابرسی

حسابرسان تلاش می کنند در مراحل پایانی  وقبل ازصدور گزارش حسابرسی، در باره وجود بدهی های احتمالی وهمچنین  رویدادهای بعدازتاریخ تراز نامه، شواهدی  را گرد آوری نمایند وباید با اجرای آزمون های  بیشتر، شواهد بیشتری را در خصوص ارائه وانشای اطلاعات جمع آوری نمایندوهمچنین حسابرسان باید در باره تداوم فعالیت صاحبکار نیز ارزیابی هایی را  انچام دهند. ودر نهایت بر اساس این شواهد گزارش حسابرسی صادر می شود.قابل ذکر است  تاییدیه از مدیران اجرایی در این مرحله  انجام می شود.

 

تاثیر فناوری اطلاعات بر آزمون های حسابرسی

شرکت های زیادی انتقال ،پردازش ونگهداری اطلاعات خود را به صوذت الکترونیکی انجام می دهند که در این صورتحسابرس باید برای اثبات ادعاهای  مدیریت در مورد صورت های مالی، آزمون کنترل را اجرا کرده تا شواهدی کسب کند وبراساس آن، خطر کنترل را به کمتر از سطح حداکثر ارزیابی کند. در صورثی که اثربخشی کنترل ها تایید شود حسابرس می تواند آزمون های کحتوا را به میزان چشم گیری کاهش دهد. به این منظور حسابرس باید از تکنیک های حسابرسی رایانه ای استفاده کند.

 

ارتباط بین آزمون های  کنترل ها وآزمون های محتوا

آزمون کنترل ها نشان دهنده احتمال وجود تحریف با اهمیت واثر گذار  در صورت های مالی است در صورتی که یک اسثناء  در آزمون جزئیات گروههای معاملاتی یا مانده حساب ها، تحریف در صورت های مالی رانشان می دهد. اثربخشی کنترل های داخلی می تواند میزان آزمون های جزءیات مانده حساب ها وگروه های معاملات را کاهش می دهد.

 

آزمون جزئیات مانده حساب ها

این آزمون متمرکز بر مانده حساب های تراز نامه ای  وحساب های سود وزیان در پایان دوره است که حسابرس می تواند در باره صحیح بودن  مانده حساب ها قضاوت نماید. شامل ۱.وقوع. ۲.کامل بودن ۳.صحیح بودن ۴.ارزشیابی وتخصیص ۵.انقطاع زمانی وطبق بندی. مثال:حسابرس با دریافت تاییدیه از مشتریان ، وارسی عینی بودن موجودی ها  وبررسی اعلامیه های فروشندگان در باره مانده حساب ها اظهار نظر کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا