دانلود رایگان پاورپوینت تقلب و رسوایی های بزرگ مالی جهان

دانلود رایگان پاورپوینت تقلب و رسوایی های بزرگ مالی جهان

 درس بررسی موارد خاص در حسابداری

 

در پست قبلی سایت برای شما فایل پاورپوینت گزارشگری مالی نوین (اینترنتی)  را قرار دادیم که میتوانید این فایل را به صورت کاملا رایگان از آی آر حسابداران دانلود کنید و در این پست از سایت برای شما پاورپوینت تقلب و رسوایی های بزرگ مالی جهان که مربوط به درس بررسی موارد خاص در حسابداری می باشد را قرار دادیم این پاورپوینت توسط امیررضا مجدآبادی و بهروز دهقان  اراده شد. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود رایگان این فایل در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

مقدمه تقلب و رسوایی های بزرگ مالی جهان

حوادث و رسوایی های مالی به وجود آمده در بازار سرمایه بار دیگر نشان داد که عرصه استفاده های مالی بسیار گسترده تر از آن است که حسابداران می اندیشند. دامنه تقلبات و سوء استفاده تا بدان جا رسیده است که موضوع تجدید نظر در مبانی گزارشگری در دستور کار مجامع بین المللی حسابداری قرار گرفته است. تهدید بازار سرمایه کنونی وجه تشابه زیادی با سقوط بازار سرمایه در سال ۱۹۲۹ ندارد، چون تقلب بعنوان عامل اصلی تهدید بازار سرمایه تبدیل شده است که متاسفانه جای پای موسسات حسابرسی بزرگ هم در این تخلفات آشکارا دیده می شود.

 

تعریف تقلب

انجمن بازرسان رسمی تقلب آمریکا تعریفی فراگیر از تقلب را پذیرفته و می گوید: تقلب در برگیرنده تمام ابزار گوناگونی است که ساخته انسان است و یک فرد با استفاده از آن مزیتی را نسبت به دیگری از طریق توصیه های دروغین یا کتمان حقیقت کسب می کند و شامل تمام رویدادهای ناگهانی، ترفندها، حیله گریها یا مخفی کاریها و دیگر راههای غیر منصفانه برای فریب دیگری است.

 

فساد مالی یکی از انواع تقلب

به عنوان تقلبی تعریف می شود که در آن متقلبان از نفوذ خود در یک تراکنش مالی به منظور کارپردازی برای منافع شخصی خود یا شخصی دیگر، به غلط استفاده میکنند؛ مانند پذیرش پورسانت و درگیر شدن در تضاد منافع، رشوه خواری (مانند حق حساب و دستکاری قیمتها در مزایده ها و مناقصه ها)، باجگیری و زورگیری اقتصادی (نوعی از رشوه خواری که به جای آنکه عاملش فروشنده باشد، شاغل سازمانی از فروشنده تقاضای پول می کند.)

 

تقلب و رسوایی های بزرگ مالی در شرکت انرون (۲۰۰۱)

این شرکت پیش از رسوایی و ورشکستگی در سال ۲۰۰۱ یک از غول های انرژی آمریکا و جهان بود(۲۸۰۰ شرکت وابسته). انرون قبل از اعلام ورشکستگی به تجارت برق، گاز طبیعی و توزیع انرژی و دیگر کالاها و ارائه خدمات مالی و مدیریت در سراسر جهان می پرداخت(۴۰ کشور). مجله فورچون، شش سال پیاپی انرون را مبتکرترین شرکت آمریکا نامیده بود. درآمد آخرین سال مالی این شرکت مبلغ افسانه ای ۱۰۱ میلیارد دلار را نشان میداد! ولی در پایان سال ۲۰۰۱ برملا شد وضعیت مالی گزارش شده شرکت در واقع با تقلب های حسابداری برنامه ریزی شده و ابتکاری حفظ شده است….

 

تقلب مالی در شرکت وردکام(۲۰۰۲)

در سال ۱۹۸۳ این شرکت با نام LDDS و با تمرکز بر ارائه خدمات مخابراتی راه دور در می سی سی پی آمریکا راه اندازی و در سال ۱۹۸۹ با ادونتیج کامپانیز ادغام شد. در سال ۱۹۹۵ نام شرکت به LDDS WORLDCOM تغییر کرد. در دهه۱۹۹۰ این شرکت پس از چند ادغام به سرعت بزرگ شد و سهم مناسبی از بازار مخابرات آمریکا را به خود اختصاص داد. ادغام انجام شده در ۱۰ نوامبر ۱۹۹۷ بین وردکام و MJCI به مبلغ ۳۷ میلیارد دلارد بزرگترین ادغام تاریخ آمریکا تا آن تاریخ بود. ارزش داراییهای وردکام در اوج موفقیت آن معادل ۱۷۵ میلیارد دلار برآورد میشد.

 

فساد و تقلب در لیمن برادرز (۲۰۰۸)

هنری لیمن و برادرانش امانوئل و مایر این شرکت را بنیان نهادند. شرکت تا سال ۱۹۶۹ به صورت خانوادگی اداره می شد ولی با گسترش مالکیت و فعالیتهای آن تبدیل به یک شرکت خدمات مالی جهانی شد که پیش از اعلام ورشکستگی در سال ۲۰۰۸ چهارمین شرکت تامین سرمایه آمریکا (پس از شرکتهای گلدمن ساچز، مورگن استنلی و مریل لینچ) به شمار می رفت. در پی بحران بزرگ مالی ۲۰۰۸ به دلیل از دست دادن بیش تر مشتریان، کاهش چشم گیر قیمت سهام و تنزل برآورد دارایی هایش از سوی سازمان های رتبه بندی اعتباری وادار به اعلام ورشکستگی شد….

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۰.۴ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایلppt می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار PowerPoint استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا