دانلود رایگان پاورپوینت حسابداری ارزش جاری

دانلود رایگان پاورپوینت حسابداری ارزش جاری

پاورپوینت فصل ۱۲ تئوری حسابداری ۲ بلکویی

 

در پست قبلی سایت برای شما پاورپوینت حسابداری تورمی و آثار تغییر قیمت را قرار دادیم که میتوانید آن را به صورت رایگان دریافت کنید و در این پست از سایت تخصصی دانشجویان حسابداری ایران برای شما پاورپوینت حسابداری ارزش جاری که آقای حمید نیک نهال در ۴۳ اسلاید تهیه و تنظیم شده است را قرار دادیم . برای مطالعه توضیحات بیشتر و دانلود آن در ادامه با ما همراه باشید.

 

مکتب کلاسیک ها در پاورپوینت حسابداری ارزش جاری

žمکتب کلاسیک ها: که ویژگی آن رعایت فرض واحد اندازه گیری به عنوان یک امر بدیهی و رعایت اصل بهای تاریخی است. این روش را حسابداری مبتنی بر بهای تاریخی یا حسابداری سنتی می نامند. مکتب کلاسیک ها سود حسابداری را سود شرکت می داند.

 

مکتب نئوکلاسیک ها در پاورپوینت حسابداری ارزش جاری

žمکتب نئوکلاسیک ها: ویژگی آن توجه به تغییر در سطح عمومی قیمت ها و رعایت نکردن فرض واحد اندازه گیری است. در این روش اصل بهای تاریخی رعایت می شود.   روش مزبور را حسابداری مبتنی بر بهای تاریخی تعدیل شده بر مبنای سطح عمومی قیمت می نامند. این مکتب سود شرکت را سود حسابداری تعدیل شده بر مبنای سطح عمومی قیمت است.

 

نقاط قوت سود حسابداری

در طی زمان توانسته است همواره سربلند باقی بماند. چون مبتنی بر معامله واقعی است پس قابل تایید است. از طریق تکیه بر اصل تحقق درآمد به شاخص محافظه کاری پایبند است. چنین پنداشته می شود که برای اعمال کنترل سودمند است.

 

نقاط ضعف سود حسابداری

به سبب کاربرد اصل بهای تاریخی و تحقق درآمد، سود حسابداری نمی تواند افزایش ارزش تحقق نیافته دارایی ها را شناسایی کند با توجه به وجود روشهای مختلف برای محاسبه بهای تمام شده ، تکیه بر سود حسابداری مبتنی بر اصل بهای تاریخی کار مقایسه اقلام را مشکل می کند. سود حسابداری نا مربوط است.

 

ماهیت مفهوم اقتصادی سود

آدام اسمیت نخستین اقتصاددانی بودکه سودرابه عنوان افزایش ثروت تعریف کرد.بیشتر کلاسیکها بویژه مارشال آن رابه تصویری که ازکسب وکار داشتند مربوط نمودند. درتئوریهای ”وان بام باورک“سودچیزی بیش ازوجه نقداست.از طریق لینک زیر میتوانید فایل کامل را دانلود و مطالعه کنید

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل : ۲ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایلppt می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار PowerPoint استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا