دانلود رایگان پاورپوینت حسابداری تغییر قیمت ها

دانلود رایگان پاورپوینت حسابداری تغییر قیمت ها

دانلود رایگان پاورپوینت حسابداری تغییر قیمت ها

درس بررسی موارد خاص در حسابداری

 

در پست قبلی برای شما آموزش اکسل در حسابداری را به صورت کامل اراده کردیم که میتوانید از آن استفاده کنید. و در این پست از سایت تخصصی دانشجویان حسابداری ایران برای شما پاورپوینت حسابداری تغییر قیمت ها را قرار دادیم که میتوانید اون را به صورت رایگان از سایت آی آر حسابداران دانلود کنید.

 

مروری برتاریخ حسابداری تورمی

دراواخر ۱۹۷۳کمیته تروبلاد به نیاز برای شناسایی تغییر قیمتها درصورتهای مالی تاکید فراوانی مینماید اندکی بعد در اواخر سال ۱۹۷۴هیات استانداردهای حسابداری مالی پیشنهادی تحت عنوان (گزارشهای مالی مبتنی برواحدهای قدرت خرید عمومی ) منتشر نمود. در همین دوران هیات تدوین استانداردها اجرای طرح آزمایشی خود را به تاخیر انداخت زیرا درسال ۱۹۷۶م افزایش تورم باعث شد درمارس همان سال کمیسیون اوراق وبورس بیانیه حسابداری ۱۹۰خودرامنتشرکند…

 

اهمیت حسابداری تورمی :

یکی از اهداف اساسی صورتهای مالی فراهم آوردن اطلاعات لازم برای استفاده کنندگان میباشد و آنها برای اتخاذ تصمیمات خود متکی به صورتهای مالی هستند اما از آنجایی که این صورتهای مالی ارزشهای جاری اقتصادی را نشان نمی دهند اطلاعاتی که در اختیار گروههای استفاده کننده قراد میگیرد اطلاعات نسبتا ناقصی است از اینرو موضوع حسابداری تورمی وتبدیل ارزش تاریخی به ارزش جاری درصورتهای مالی بسیار حایز اهمیت می باشد.

 

حسابداری تورمی یاتغییرقیمت ها:

تورم را به عنوان افزایش در سطح عمومی قیمتها یا کاهش قدرت خرید پول تعریف نموده اند . تورم یکی از مفاهیم علم اقتصاد است که همه کشور های جهان از قبل یا بعد از جنگ جهانی دوم به آن مبتلا شده اند لکن صاحب نظران اقتصادی تعریف واحدی برای آن ندارند . علت اساسی فقدان تعریف واحد و همه پسند برای تورم اینست که اگر اقتصاد دانان دقیقا تورم را مورد بررسی قرار دهند ، نمی توانند تعریف جامعی ارائه دهند . 

 

حسابداری بر مبنای ارزش ثابت:

طبق این روش،بهای تمام شده تاریخی در صورتهای مالی باید طبق ارزش پول جاری که معادل قدرت خرید  است  ، تعدیل گردد.بدین ترتیب ،تمام اقلام به ارزش جاری بیان می گردد. از این رو یک شاخص عمومی قیمتها برای تبدیل بهای تمام شده به پول جاری به کارگرفته میشود.حسابداری ارزش ثابت اثرات تغییرات در سطح عمومی قیمتها را نشان می دهد.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۱ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایلppt می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار PowerPoint استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا