دانلود رایگان پاورپوینت مدیریت سرمایه در گردش

دانلود رایگان پاورپوینت مدیریت سرمایه در گردش

دانلود رایگان پاورپوینت مدیریت سرمایه در گردش

ارائه از عبدالرحمان روجائی و هوشنگ مالکی

 

در پست قبلی در سایت آی آر حسابداران برای شما پاورپوینت افشای اطلاعات مالی را قرار دادیم که میتوانید آن را رایگان دریافت کنید و در این پست از سایت دانشجویان حسابداری ایران برای شما پاورپوینت مدیریت سرمایه در گردش را که در ۳۱ اسلاید تهیه و تنظیم شده است را قرار دادیم. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود رایگان این فایل پاورپوینت در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

مقدمه پاورپوینت مدیریت سرمایه در گردش :

یکی از مهمترین مسائل در اداره روزمره موسسات ، مدیریت سرمایه در گردش میباشد . سرمایه در گردش را میتوان بعنوان تمامی داراییهای کوتاه مدتی که در عملیات روزانه از آنها استفاده بعمل می آید تعریف کرد . این داراییها بدوا از وجوه نقد ، اوراق بهادارقابل فروش ، حسابهای دریافتنی و موجودی کالا تشکیل می شوند . مانده های این حسابها همانطور که در محیط عملیاتی موسسه نسبت به تغییرات حساس میباشند ، بمیزان زیادی قابل تبدیل به یکدیگر هستند . مدیریت مؤثر سرمایه در گردش ، نیازمند برنامه ریزی میان مدت و همینطور عکس العملهای سریع نسبت به تغییرات در پیش بینی ها و شرایط میباشد .

 

سرمایه در گردش :

سرمایه در گردش خالص را میتوان بعنوان تفاوت بین داراییهای جاری و بدهیهای جاری تعریف کرد . سرمایه در گردش خالص ، مقیاسی برای اندازه گیری نقدینگی میباشد که بعنوان کفایت وجوه نقد برای ادای تعهدات شرکت ، تعریف میشود .

                                  سرمایه در گردش خالص = داراییهای جاری – بدهیهای جاری

 

مدیریت سرمایه در گردش :

مدیریت سرمایه در گردش بخش عملی تدارک مالی میباشد که تمامی حسابهای جاری موسسه را در بر می گیرد . مدیریت سرمایه در گردش ، با کفایت داراییهای جاری و میزان ریسک حاصل از بدهیهای جاری در ارتباط است . مدیریت سرمایه در گردش برنامه ای است که بدنبال سیاستهای مناسب جهت اداره کردن داراییها و بدهیهای جاری و همچنین تکنیکهای عملی برای به حداکثر رسانیدن منافع حاصل از اداره سرمایه در گردش میباشد .

 

سرمایه در گردش :

دارایی های جاری را میتوان بعنوان داراییهایی که معمولا طی دوره جاری حسابداری یا طی یکسال در جریان عادی عملیات تجاری به نقد تبدیل می شوند ، تعریف نمود . بنابراین ، این داراییها منابع نقد یا شبه نقد میباشند . ارزشی که بوسیله این داراییها نشان داده میشود در میان چندین حساب در ترازنامه در گردش میباشد . وجوه نقد برای خرید مواد خام و پرداخت دستمزد و هزینه های تولیدی دیگر ، جهت تولید کالا مورد استفاده قرار میگیرد و سپس بعنوان موجودی کالا نشان داده میشود .

 

عوامل فصلی و دوره ای :

بیشتر موسسات با نوسانات فصلی در تقاضا برای محصولات و خدماتشان روبرو میشوند . این تغییرات در فروش بر میزان سرمایه در گردش تأثیر میگذارد . در یک بحران ، ممکن است که فروش یک موسسه موقتا کاهش یابد در نتیجه نیاز به کاهش موجودیها و میزان مطالبات احساس میشود . در زمان بالا بودن نرخ بهره ، ممکن است مشتریان به کندی صورتحسابهایشان را بپردازند ، این حقیقت باعث افزایش در میزان مطالبات خواهد شد .

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۰.۱۷۷ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایلppt می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار PowerPoint استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا