دانلود رایگان کتاب دانش فنی پایه (حسابداری)

دانلود رایگان کتاب دانش فنی پایه (حسابداری)

دانلود رایگان کتاب دانش فنی پایه (حسابداری)

دانلود کتاب دانش فنی پایه رشته حسابداری (پایه دوازدهم)

 

در این بخش از سایت دانشجویان و دانش آموزان حسابداری ایران قصد داریم یکی از کتاب های مقطع دیپلم حسابداری را برای شما قرار بدهیم. در پست های قبلی سایر کتاب های حسابداری را قرار دادیم که میتوانید به صورت کاملا رایگان از سایت آی آر حسابداران دانلود کنید. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود فایل پی دی اف این کتاب با ما همراه باشید.

 

دورنمای تحصیلی برای حسابداران

دورنمای تحصیلی برای هنرجویانی که در رشته حسابداری تحصیل می کنند به این صورت است که پس از طی موفقیت آمیز مرحله سه ساله دوره دوم متوسطه موفق به اخذ دیپلم شده و برای ادامه تحصیل در دوره های کاردانی و کارشناسی در دانشگاه به تحصیل پرداخته و پس از آن امکان ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی ) کارشناسی ارشد و دکترا ( حسابداری و مدیریت (مالی ، بازرگانی ، صنعتی ، دولتی) وجود دارد. در حقیقت درسطح اول، شاغل می تواند در شغل کمک حسابدار دریافت ها ، پرداخت ها، امور مرتبط با تنخواه گردان ، تهیه و تنظیم صورت مغایرت بانکی ، تحریر دفاتر قانونی ، خرید کالا ، فروش کالا ، تنظیم کاردکس کالا، تهیه و تنظیم فهرست کارکرد پرسنل ، حقوق و دستمزد ، بیمه و مالیات حقوق و . . . مشغول به کار شود و در سطح بالاتر در سطح دوم، شاغل می تواند در شغل متصدی حسابداری اموال و انبار، حسابداری بهای تمام شده، حسابداری مالیاتی، حسابداری مالی (تهیه صورت های مالی) و . . . مشغول به کار شود.

 

فهرست سرفصل های کتاب

  • پودمان اول: کلیات
  • پودمان دوم : اصول و مبانی
  • پودمان سوم: تجهیزات و کاربرد آن
  • پودمان چهارم: محاسبات و برآوردها
  • پودمان پنجم: مستندسازی و گزارش نویسی
  • فهرست منابع

 

حسابدار در جایگاه رئیس حسابداری

رئیس حسابداری معمولاً کارهای مشکل تر و پیچیده تر حسابداری را انجام داده و بر فعالیت سایر حسابداران نظارت می کند و مشکلات احتمالی آنها را حل و فصل می نماید. همچنین رئیس حسابداری علاوه بر بررسی و تهیۀ گزارشات مالی، باید در مورد یافته های خود به مدیریت و سایر ذی نفعان توضیح دهد. در این خصوص باید جلساتی حضوری با مدیران شرکت، مؤسسه، سازمان و یا حسابرسان داخلی و یا خارجی داشته و گزارشات مکتوب و مبتنی بر استانداردهای مالی و حسابداری تهیه و ارائه نماید.

 

حسابدار در جایگاه مدیر مالی

یک حسابدار متخصص و یا رئیس حسابداری، پس از کسب تجربۀ کافی می تواند مدیر مالی یک سازمان یا شرکت گردد. یعنی می تواند به عنوان یک مشاور به هیئت مدیره شرکت پیشنهاداتی در رابطه با چگونگی سرمایه گذاری منابع موجود شرکت بدهد تا استفادۀ بهینه از آن صورت گیرد و یا اگر شرکت به منابع مالی جدید نیاز داشت یک مدیر مالی بر اساس دانش آکادمیک و تجارب حرفه ای خود می تواند پیشنهاد دهد که از چه طریقی باید تأمین مالی صورت گرفته و هزینه ها و مخارج احتمالی این امر چه میزانی است و آیا این کار مقرون به صرفه است که انجام شود یا خیر.

 

همه حسابداران باید اکسل را به صورت حرفه ای یاد بگیرند؟

اگر حسابدار هستید یا دانشجو یا دانش آموز یا حسابرس و مدیر مالی هستید باید این را بدانید که حتما باید نرم افزار اکسل را به صورت کاملا حرفه ای یادبگیرید . یکی از بهترین روش ها برای یادگیری این نرم افزار تهیه دوره های مربوط به آموزش اکسل در حسابداری می باشد که ما در همین سایت یک دوره کاملا جامع به نام آموزش جامع اکسل در حسابداری تهیه و تنظیم کردیم که در حال حاضر با تخفیف بسیار ویژه ارایه می شود و به شما توصیه میکنیم  حتما توضیحات این دوره را بررسی کنید.

 

مکان و ساعات کار حسابدار در کتاب دانش فنی پایه

اکثر حسابداران در ادارات و شرکت ها و مؤسسات کار می کنند. اگرچه برخی از آنها در خانه به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند ولی اغلب آنها به صورت تمام وقت کار می کنند. البته در زمان های خاص مانند پایان سال مالی )در ایران مصادف با اسفند ماه( یا زمان ارائۀ اظهارنامه مالیاتی که در ایران مصادف با اواخر بهار )پایان خرداد ماه( است، ساعات کاری آنها افزایش می یابد. از طریق لینک زیر میتوانید فایل کتاب دانش فنی پایه را دانلود کنید.

 

توجه: کاربران گرامی لطفا ادرس سایت را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل : ۲ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pdf می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزارAdobe PDF Reader l استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از این مطلب غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا