ثبت روزنامه چک های پرداختنی + فیلم

ثبت روزنامه چک های پرداختنی + (فیلم آموزشی)

ثبت روزنامه چک های پرداختنی + (فیلم آموزشی)

آموزش ثبت روزنامه چک های پرداختنی با گروه حساب اسناد پرداختنی

 

در پست قبلی سایت دانشجویان حسابداری ایران برای شما آموزش ثبت روزنامه چک های دریافتنی را به صورت کامل قرار دادیم که در صورت نیاز پیشنهاد میکنم حتما آن پست را مشاهده کنید و در این پست از سایت دانشجویان حسابداری ایران به سراغ چک های پرداختنی رفتیم.برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود فیلم آموزشی در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

چک های پرداختنی چیست ؟

وقتی ما برای خرید (هر نوع خریدی ) به صورت نسیه چک های را به فروشنده میکنیم. به این دسته از چک ها ، چک های پرداختنی گفته می شود و منظور این است که ما چک های صادر کردیم که باید در آینده وجه مربوطه را پرداخت کنیم. عملیات حسابداری چک های پرداختنی ۳ ثبت روزنامه دارد که هر کدام در موقعیت های خاص باید در دفاتر حسابداری ثبت شود. برای درک این ۳ حالت تصویر زیر را مشاهده کنید.
چک های پرداختنی چیست ؟

 

فیلم آموزش ثبت روزنامه چک های پرداختنی

دانلود رایگان فیلم آموزشی مربوطه – کلیک کنید

 

حالت اول : در زمان خرید و پرداخت یا ارائه چک

زمانی که ما خرید نسیه ای انجام میدهیم و یک فقره چک را برای شخص خریدار صادر میکنیم باید ثبت مربوط به این خرید نسیه در سیستم ما زده شود. برای اینکار باید مثل تصویر زیر چک خود را در دفتر روزنامه یا  سیستم حسابداری ثبت کنید.

 ثبت روزنامه چک های پرداختنی

 

حالت دوم : در زمان وصل یا پرداخت مبلغ چک

اگر ما آن چک را در زمان مشخص شده پاس کردیم باید یک ثبت هم برای این موضوع در سیستم حسابداری و دفاتر حسابداری خود بزنیم. اگر به صورت کامل با نحوه نوشتن دفاتر حسابداری آشنا نیستید پیشنهاد میکنم حتما آموزش دفترنویسی در حسابداری را بررسی و مشاهده کنید.

ثبت روزنامه چک های پرداختنی

 

حالت سوم : پاس نشدن چک یا عدم وصول

متاسفانه گاهی اوقات پیش می آید که شخص صادر کننده چک توانایی پاس کردن چک را ندارد و اگر شما حسابدار این مجموعه هستید حتما باید اطلاعات مربوط به آن چک را ثبت و مبلغ آن چک را از حساب اسناد پرداختنی به حساب های پرداختنی منتقل کنید. بای اینکار هم میتوانید ثبت زیر را در سیستم خود وارد کنید.

ثبت روزنامه چک های پرداختنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا