دانلود پروژه کارآفرینی پرورش زنبور عسل

دانلود پروژه کارآفرینی

pic-honey-bee

دانلود پروژه کارآفرینی پرورش زنبور عسل

تعداد صفحات ۲۴ صفحه
فرمت های پروژه DOCX
دسته بندی پروژه پروژه های کارآفرینی

 قسمتی از مقدمه پروژه کارآفرینی پرورش زنبور عسل :

عسل حاوی بیش از هفتاد ماده مفید برای بدن انسان است. اساسا عسل از گلوکز، فروکتوز و منو ساکارید ها ساخته شده است. همچنین عسل دارای آنزیم های مفیدی از جمله آمیلاز، سوکراز، کاتالاز، پراکسیداز و لیپاز بوده و در رده بندی غذاهای سرشار از آنزیمها مقام نخست را به خود اختصاص داده است. ضمن اینکه مواد معدنی مختلفی مانند کلسیم، سدیم، پتاسیم، منیزیم، آهن، کلر، فسفر، گوگرد و ید نیز در عسل یافت می‌شوند……

خـلاصــه طــرح توجیهی کسب وکارپرورش زنبور عسل

موضوع طرح :پرورش و نگهداری زنبور عسـل
ظرفیت : هفتصد کندوی لانگسروت
محل اجرای طرح : قابل اجرا در همه استان های ایران عزیز
سرمایه گذاری کـل: ۵۸/۴۱۶ میلیون ریال
سهم آورده متقاضی: ۵۸/۴۶ میلیون ریال
سهم تسهیلات: ۳۷۰ میلیون ریال
دوره بازگشـت سرمایه: ۲۴ ماه
میزان اشتغال زایی : ۷ نفـر

این صحفه رو ببینید : بهترین پروژه های کارآفرینی

توجیه اقتصادی طرح :

با توجه به اینکه ، زنبورداران کندوهای خود را معمولا در اراضی زراعی و باغات متعلق به خود یا دیگران مستقر نموده و این کار باعث کمک به گرده افشانی گیاهان و افزایش محصول می‌گردد و بعلاوه کندوها در فصول مختلف سال و به فراخور آب و هوا ، کوچ داده می‌شوند هزینه زمین در محاسبات وارد نمی‌شود…….

 

مراحل انجام کار :
زنبورهای یک کندو شامل یک ملکه ، چند صد زنبور نر و چندین هزار زنبور کارگر می‌باشد. در تابستان و بهار که زنبورها فعالیت زیادی برای جمع آوری شیره دارند کندو ممکن است ۷ – ۵ کیلو زنبور داشته باشد و تعداد زنبورهای نر در این موقع زیادتر از هر موقع دیگر در کندو دیده شوند. هر یک از این دو نوع زنبور وظیفه خاصی دارند ولی منظوری که یک کندو تعقیب می‌نماید عبارت از بقای نسل و یا دفاع و نگهداری کندو می‌باشد و نظر انفرادی در بین نیست و هیچکدام از آنها در نتیجه سعی انفرادی قادر نیستند که برای مدت طولانی زنده بمانند و بنابراین هدف آنها بطور دسته جمعی انجام می‌گیرد……….

 

روشهای جداسازی و مصارف داروئی آن :
استفاده از سموم طبیعی در درمان بعضی امراض از دیر زمان ریشه در فرهنگ و تمدن بشری داشته و در این میان زهر زنبور عسل جایگاه ویژهای دارد. شواهد و قرائن دال بر آن است که بشر در قرون قبل از میلاد با درمان با زهر زنبور آشنا بوده است.بابلی ها و مصری ها و ایرانیان و رومی ها از جمله اقوامی بودند که از زهر زنبور عسل به منظور درمان امراض گوناگون استفاده می کردند. ژرمن ها و اسلاوها در قرون وسطی زهر زنبور عسل را برای درمان نقرس بکار می بردند و گرد خشک شده زنبور عسل را داروی مدر خوبی می دانستند….

 

برای دانلود فهرست صفحات این پروژه اینجا کلیک کنید

این پروژه کاملا اماده ارایه به استاد می باشد

 

یک دیدگاه

  1. بی نام ونشان گفت:

    قیمتش کمهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    مرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا