دانلود رایگان پاورپوینت انتقادات وارده بر تئوری اثباتی حسابداری

پاورپوینت انتقادات وارده بر تئوری اثباتی حسابداری

پاورپوینت انتقادات وارده بر تئوری اثباتی حسابداری

دانلود رایگان پاورپوینت های رشته حسابداری

 

مدیران کارگزار مالکان و اعتباردهندگان هستند. بنیان و اساس طرح تحقیقات اثباتی در حسابداری به انتقادات جنسن از تحقیقات هنجاری (دستوری) برمی‌گردد. پیام اصلی این انتقادها این بود که بیشتر تئوری‌های حسابداری غیرعلمی‌اند زیرا جنبه هنجاری و دستوری دارند. اساس تئوری‌های اثباتی بر منفعت شخصی بنا شده است، بطوریکه تدوین استانداردهای حسابداری نتیجه مشارکت اشخاص و گروه‌های مختلف و همچنین حاصل مباحث و برخورد افکار متفاوت می باشد.

 

عدم وجود بر الزام یا دستور عملی

یکی از بیشترین و گسترده‌ترین انتقادات بر تئوری اثباتی حسابداری این‌است که این تئوری هیچ‌گونه دستور یا الزام عملی را صادر نمی‌کند و از این رو جهت بهبود انجام عمل حسابداری هیچ‌گونه رویه و ابزاری ارائه نمی کند.هدف حسابداری توضیح و پیش بینی حسابداری است. تئوری اثباتی به دلیل اینکه محدود به مسائل توصیفی می‌باشد نمی‌تواند در مورد تمام مسائل پاسخ‌های یکسانی ارائه نماید.در برخی از تحقیقات اثباتی، توان پیش‌بینی متغیرهای تحقیق ضعیف است و در برخی دیگر از آنجایی که انتخاب رویه حسابداری به رفتار بشر بستگی دارد، تدوین یک تئوری که قادر باشد همه رویه‌های انتخاب شده توسط حسابداران را پیش بینی کند، مشکل به نظر می رسد.

 

اسلاید های پاورپوینت انتقادات وارده بر تئوری اثباتی حسابداری

پاورپوینت انتقادات وارده بر تئوری اثباتی حسابداری

عدم وجود بر الزام یا دستور عملی

یکی از بیشترین و گسترده‌ترین انتقادات بر تئوری اثباتی حسابداری این‌است که این تئوری هیچ‌گونه دستور یا الزام عملی را صادر نمی‌کند و از این رو جهت بهبود انجام عمل حسابداری هیچ‌گونه رویه و ابزاری ارائه نمی کند. هدف حسابداری توضیح و پیش بینی حسابداری است. تئوری اثباتی به دلیل اینکه محدود به مسائل توصیفی می‌باشد نمی‌تواند در مورد تمام مسائل پاسخ‌های یکسانی ارائه نماید. در برخی از تحقیقات اثباتی، توان پیش‌بینی متغیرهای تحقیق ضعیف است و در برخی دیگر از آنجایی که انتخاب رویه حسابداری به رفتار بشر بستگی دارد، تدوین یک تئوری که قادر باشد همه رویه‌های انتخاب شده توسط حسابداران را پیش بینی کند، مشکل به نظر می رسد.

 

استفاده از ابزارهای اندازه‌گیری ساده (نه جامع) در تحقیقات:

اندازه‌گیری‌ها یا شاخص‌های مورد استفاده در تحقیقات اثباتی اغلب بسیار ساده‌انگارانه (ابتدایی) می‌باشد. ورنون کام انتقاد وارد بر تئوری اثباتی را تحت عنوان تصور غلط اثبات‌گرایان مطرح می‌کند و بیان می‌کند که باید میان تئوری اندازه‌گیری‌های حسابداری و تئوری رفتاری درباره وضع و تدوین استانداردهای حسابداری تمایز وجود داشته باشد. تئوری اندازه‌گیری حسابداری با رویه‌های انتخابی حسابداری یک شرکت در ارائه صورتهای مالی سروکار دارد و تئوری‌های رفتاری بر اینکه چرا مدیریت آن رویه را انتخاب می‌کند دلالت دارد.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۰.۴ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایلppt می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار PowerPoint استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا