خانه » حسابداران موفق - بازار کار » آموزش روش های موفقیت » ۱۵ راهکاری که از شما حسابداری شاد و موفق می سازند

۱۵ راهکاری که از شما حسابداری شاد و موفق می سازند

۱۵ راهکاری که از شما حسابداری شاد و موفق می سازند

خنده بر هر درد بی درمان دواست! این شعار نیست، کلیشه نیست، واقعیت زندگی است. هنگامی که حس افسردگی دارید، هیچ چیز نمی تواند حالتان را خوب کند، دنیا تاریک و روابط بیهوده به نظر می رسند، بهترین راهکار برای خارج شدن از این کسالت روانی، شاد بودن است. وقتی شاد باشید، ذهن و مغزتان بهتر کار می کند. در نتیجه، موفق تر هم خواهید بود.

یعنی شما با نگاه مثبت و لبخند به زندگی می توانید آرزوهای زیادی را محقق کنید. فقط باید بیاموزید که موفقیت در گرو داشتن آرامش درون و لبخندهای همیشگی است. برای اینکه بدانید دقیقا چه باید بکنید و چه نباید بکنید، در ادامه با وب سایت تخصصی دانشجویان حسابداری ایران همراه باشید.

حسابداری شاد و موفق

۱- حسابداران موفق و شاد، هرگز وقت و انرژی خود را صرف اعتراض کردن در مورد مسایلی که توان تغییر آن را ندارند، هدر نمی دهند. ما انسان ها روی بسیاری از رویدادهای زندگی خود کنترلی نداریم، پس روی این مسایل، تمرکز نکنید.

۲- از اینکه هر مشکل کوچکی که برایتان پیش می آید را خیلی بزرگ جلوه دهید، دست بردارید. برای هر مشکل و مساله ای در زندگی یک راهکار وجود دارد. اگر از چیزی رضایت خاطر ندارید، برای بهبود آن تلاش کنید. هنگامی که زیادی به مسایل و مشکلات فکر کنید و آنها را در ذهن خود بزرگ و مهم تصور کنید، فرصت های زندگی را از دست می دهید. زندگی بسیار کوتاه است، سخت نگیرید و با شادی آن را سپری کنید.

۳- بیشتر ما عادت کرده ایم به نداشته های خود فکر کنیم و اصطلاحا غصه بخوریم. اما به جای این کار، اگر به آنچه داریم توجه کنیم و برای آنها سپاسگزار باشیم حس خوشایندتری به زندگی خواهیم داشت. با دید مثبت و دیدن نیمه پر لیوان، مطمئن باشید انرژی، خلاقیت و حتی اعتماد به نفس بیشتری برای بهبود و ارتقا سطح زندگی خود کسب خواهید کرد. برای داشته های خود شکرگزار باشید.

۴- هنگامی که مساله ای درست پیش نمی رود خود یا دیگران را برای آن سرزنش نکنید. این شما هستید که انتخاب می کنید با مشکلات و مسایل چطور برخورد کنید. شما همیشه فرصت تحقق آرزوها و اهداف خود را دارید. اما این مهم به نوع انتخاب شما نیز بستگی دارد. شما تصمیم می گیرید که نقش قربانی و شکست خورده را بازی کنید، یا فردی باشید که مشکلات او را قوی تر می کنند و بیشتر به سوی موفقیت پیش می رود.

۵- برای فردی که عادت دارد همیشه نیمه خالی لیوان را ببیند، چندان آسان نیست که مثبت فکر کند. اگر جزو انسان های همیشه معترض هستید، ابتدا به این فکر کنید که هیچ چیز در این جهان کامل، مطلوب و پایدار نیست. سپس، این را باور را در وجودتان پرورش دهید که همه انسان ها جایزالخطا هستند. پس، شکست ها نباید موجب ناامیدی شما باشند بلکه باید به‌عنوان راهی تازه برای پیشرفت به آن بنگرید.

۶- بهترین راهکار برای شاد زندگی کردن این است که به تغییرات دایمی زندگی عادت کنیم.

۷- اگر برای روزهای خود برنامه داشته باشید، مغزتان درگیر اجرایی کردن آنها می شود و این موجب افزایش شادی و نشاط در زندگی می شود.

۸- صبح ها زودتر بیدار شوید. وعده های غذایی خود را به ۵ وعده کوچک و سبک در طول روز افزایش دهید. سعی کنید به اندازه کافی و باکیفیت بخوابید.

۹- جسور و بی پروا باشید. با حفظ ادب و احترام برای شخصیت انسان ها، اعتراضات خود را بیان کنید و رفتارهای آزاردهنده دیگران را گوشزد نمایید. اما اجازه ندهید انسان ها از شما سوءاستفاده کنند یا به راحتی موجب ناراحتی‌تان بشوند.

۱۰- خودتان هم دیگران را قضاوت نکنید. بسیاری از ما عادت داریم با کوچک ترین اتفاقی که روی می دهد، واکنش های آدم های اطراف خود را قضاوت می کنیم و فهرست بلندبالایی از تفکرات و توهمات خود را به زبان می آوریم. این کار نه تنها نتیجه مثبتی ندارد، بلکه احتمال شایعه‌پراکنی در آن زیاد است.

۱۱- تمرکز کردن روی مشکلاتی که آزارتان می دهند، فقط تصویر آن را در ذهن خود بزرگ تر می کنید و این روند شما را بیشتر به سمت ناراحتی و افسردگی سوق می دهند. باید از عادت تحلیل و موشکافی زیاد مسایل دست برداید. بسیار مهم است که زندگی را با کیفیت عالی زندگی کنید و شاد باشید.

۱۲- تظاهر کنید؛ گاهی خنده های مصنوعی هم می تواند حس خوبی را به مغز شما منتقل کند. برای گول زدن تیرگی های درونی برای آنها نقش آدم های شاد و خوشحال را بازی کنید. این مساله باعث می شود تا مغزتان باور کند آدم شادی هستید و به تدریج از حالت خمودگی و کسالت روحی خارج خواهید شد.

۱۳- با خوبی کردن به دیگران، مهربانی، کمک یا حتی یک تماس تلفنی ساده که موجب خوشحالی اطرافیان می شود، برای خود لحظه های شاد و مثبت ایجاد کنید. ورزش کردن نیز در این امر بی تاثیر نیست. هر چه بیشتر به خوبی های کوچک و بزرگ فکر کنید، ذهنتان بیشتر از تاریکی خارج می شود.

۱۴- در مورد مشکلات و مسایل ناراحت کننده خود با اعضای خانواده یا دوستان قابل اعتماد حرف بزنید. این موجب می شود تا هیچ وقت ناراحتی در دلتان نماند و در نتیجه شادتر خواهید بود.

۱۵ تفکرات منفی ممنوع! این قالب ذهنی باعث می شود تا کمتر به شادی های زندگی فکر کنید. به طور مثال، به جای اینکه با خود بگویید «بودن یا نبودن من برای کسی اهمیتی ندارد.» دایم با خود تکرار کنید که: «همه مرا دوست دارند». بدون شک انسان های مختلفی در زندگی هستند که شما را دوست دارند. به آنها فکر کنید و از این فاز منفی خارج شوید.

 

منبع : womanitely.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی زیر را جواب بدید *