خانه » حسابداران موفق - بازار کار » آموزش روش های موفقیت » دانلود رایگان کتاب ارتباط موثر

دانلود رایگان کتاب ارتباط موثر

دانلود رایگان کتاب ارتباط موثر

دانلود رایگان کتاب ارتباط موثر

دانلود رایگان کتاب های فنی و حرفه ای رشته حسابداری

 

کتاب ارتباط موثر یکی از کتاب های فنی و حرفه ای می باشد که به نظرم جای این کتاب در دروس دانشگاهی هم خالی هست و توصیه میکنم حتما وقت بزارید و این کتاب را حداقل یک بار مرور کنید. این کتاب یکی از منابع فنی و حرفه ای می باشد که همه اشخاص نیاز به یادگیری مطالب آن دارند. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود رایگان این کتاب در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید.

 

عناصر ارتباط

برای برقراری ارتباط به چه عواملی نیاز است؟ افراد از طریق ارسال و دریافت پیام با کیدیگر ارتباط برقرار میک‌نند. لازمۀ برقراری ارتباط، وجود هفت رکن اساسی شاملِ فرستنده، پیام، رمزگذاری پیام، مسیر ارتباطی، گیرنده، رمزگشای ی پیام و بازخورد است که به آنها عناصر ارتباط گفته می شود. بدون وجود هر یک از این عناصر، برقراری ارتباط. غیر ممکن یا ناقص است. در کنار این عناصر هفت گانه ارتباط همواره احتمال وجود موانع مزاحمی هست که به آنها اختلال گفته می شود.

 

مهار تهای ارتباطی

مهار تها و رو شهای ارتباطی، رفتارهایی هستند که اساس ارتبا طهای مؤثر و رود ررو را تشکیل م یدهند و مجموع های از توانای یها را برای سازگاری افراد با کیدیگر و شک لگیری رفتارهای مثبت و مفید به افراد م یآموزند. همچنین افراد را قادر م یسازند نقش خود را در جامعه به خوبی ایفا کنند. بنابراین، کسی که دارای مهارت ارتباطی است با دیگران به شکلی ارتباط برقرار م یکند که بتواند به حقوق، الزامات، رضایت خاطر یا وظایف خود در حد معقولی دست یابد، ب یآنکه حقوق دیگران را نادیده بگیرد. برخی از این مهار تها عبار تاند از: توجهک   ردن، گوش دادن، صحبتک  ردن، تفکرک  ردن، مطالعهک  ردن و نوشتن.

 

زبان بدن و ارتباط موثر

زبان بدن یا همان ارتباط غیرکلامی شامل وضعیت و موقعیت دست، بازو، پاها، تماس چشم و حالات چهره می باشد. مطابقت زبان بدن با محتوای کلامی که در ارتباط موثر بکار برده شده در درک درست تاثیرگذار است. در صورت عدم تطابق و یا تضاد در زبان بدن با محتوای کلامی، گیرنده گیج شده و درک مناسبی از پیام ارسال شده نخواهد داشت. برای مثال، وقتی فردی می گوید: “من گوشم با شماست!”. ولی موقع صحبت کردن به جای دیگری(مثلا موبایل و یا تلویزیون) نگاه می کند و همینطور در حال خوردن چیزی است. در واقع زبان بدن این فرد پیام متفاوتی با آنچه که او می گوید منتقل می کند.

 

میل و احساس چیست؟

وجود احساسات یا امیال به انسان ها کمک م یکند تا با هم ارتباط برقرار کنند. احساسات، بیانگر وضعیت روانی افراد است و برای رفتار مناسب در شرایط مختلف بسیار مه ماند. مجموعه ای از حالات هیجانی مانند، خشم، تنفر، شادی، عشق، اندوه، آرزو، ترس و… احساسات هر فرد را تشکیل م یدهند. احساس کسی که می خندد یا گریه می کند، برای هر فردی قابل فهم است.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :4.21 مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pdf می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار Adobe PDF Reader استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code