دانلود رایگان فایل اکسل صورت سود و زیان جامع

دانلود رایگان فایل اکسل صورت سود و زیان جامع

فایل اکسل صورت سود و زیان جامع +تعریف سود و زیان جامع

 

در این پست از سایت دانشجویان حسابداری برای شما فایل اکسل صورت سود و زیان جامع را آماده کردیم . در گذشته در یک پست جامع تمام صورت های مالی مربوط به شرکت ها را برای شما قرار دادیم که با کلیک روی لینک رو به رو : فایل اکسل صورت های مالی حسابداری ، میتوانید به صحفه مربوطه هدایت شوید و فایل انها را دانلود کنید . همچنین برای دانلود رایگان فایل اکسل صورت سود و زیان جامع و مطالعه توضیحات بیشتر در این خصوص در ادامه مطلب با ما همراه باشید .

 

تعریف صورت سود و زیان جامع ( صورت سود و زیان جامع چیست ؟ )

صورت سود و زیان منعکس کننده همه اقلام سود و زیانی نیست  زیرا برخی از سود و زیان ها مستقیما در حقوق صاحبان سرمایه منظور می شوند . لذا رقم نهایی سود و زیان بیانگر سود یا زیان جامع نیست . به همین دلیل برای گزارش سود و زیان جامع تهیه یک صورت مالی اساسی دیگر تحت عنوان صورت حساب سود و زیان جامع ضروری است.

 

هدف‌ از تهیه‌ صورت‌ سود و زیان‌ و صورت‌ سود و زیان‌ جامع‌

هدف‌ از تهیه‌ صورت‌ سود و زیان‌ و صورت‌ سود و زیان‌ جامع‌، ارائه‌ کلیه‌ درآمدها و هزینه‌های‌ شناسایی‌ شده‌ طی‌ یک‌ دوره‌ مالی‌ می‌باشد. تمرکز اصلی‌ صورت‌ سود و زیان‌ دوره‌ بردرآمدها و هزینه‌های‌ عملیاتی‌ است‌. درآمدها و هزینه‌ها تنها در مواردی‌ در صورت‌ سود و زیان‌ منعکس‌ نمی‌شود که‌ به طور مشخص‌ به موجب‌ استانداردهای‌ حسابداری‌ مستقیماً به حساب‌حقوق‌ صاحبان‌ سرمایه‌ منظور شود. از آنجایی‌ که‌ جهت‌ تصمیم‌گیری‌ اقتصادی‌ استفاده‌کنندگان‌ صورتهای‌ مالی‌، آگاهی‌ از کلیه‌ جنبه‌های‌ عملکرد مالی‌ واحد تجاری‌ طی‌ دوره‌ ضرورت‌ دارد، لازم‌ است‌ کلیه‌ درآمدها و هزینه‌های‌ شناسایی‌ شده‌ طی‌ آن‌ دوره‌ مورد ملاحظه‌ قرار گیرد. بدین‌لحاظ‌  تهیه‌ و ارائـه‌ یک‌ صورت‌ مالی‌ اساسی‌ جدید با عنوان‌ ” صورت‌ سود و زیان‌ جامع‌“  لازم‌ است‌ تا میزان‌ افزایش‌ یا کاهش‌ حقوق‌ صاحبان‌ سرمایه‌ از بابت‌ درآمدها و هزینه‌های‌ مختلف‌ دوره‌ نشان‌ داده‌ شود.از آنجا که‌ صورت‌ سود و زیان‌ جامع‌ دربرگیرنده‌ کلیه‌ درآمدها و هزینه‌های‌ شناسایی‌ شده‌، اعم از تحقق‌ یافته‌ و تحقق‌ نیافته‌ است‌، سود یا زیان‌ خالص‌ دوره‌ مالی‌ به عنوان‌ اولین‌ قلم‌ در صورت‌ سود و زیان‌ جامع‌ انعکاس‌ می‌یابد. این‌ بدان‌ معنی‌ است‌ که‌ صورت‌ سود و زیان‌ دوره‌، یکی‌ از اقلام‌ صورت‌ سود و زیان‌ جامع‌ را به‌ تفصیل‌ نشان‌ می‌دهد و سایر درآمدها و هزینه‌های‌ شناسایی‌ شده‌، به‌طور جداگانه‌ در صورت‌ سود و زیان‌ جامع‌ انعکاس‌ می‌یابد.

 

اکسل را به صورت حرفه ای یادبگیرید ؟؟

یادگیری اکسل یکی از موارد مهم هست که همه حسابداران و حسابرسان و دانشجویان باید آن را به صورت حرفه ای یادبگیرند. دوره آموزش اکسل پیشرفته در حسابداری اولین دوره تخصصی می باشد که در آی آر حسابداران برگزار شد. در این دوره از قدم صفر اکسل در حسابداری را آموزش میبینید تا سطح حرفه ای شدن شما ادامه دارد . این دوره جامع ترین دوره آموزش اکسل در حسابدارای می باشد</spa 

 

توضیحات بیشتر و دانلود فایل اکسل صورت سود و زیان جامع :

در پست های قبل فایل اکسل سود و زیان و فایل اکسل ترازنامه را برای شما قرار دادیم و در این پست فایل اکسل صورت سود و زیان جامع را که به صورت کد نویسی و مطابق با استاندارد های حسابداری تهیه و تنظیم شده است را قرار دادیم . از طریق لینک زیر میتوانید آن را دانلود کنید .

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…
» حجم فایل :۰.۹۸ مگابایت
» منبع : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل xls می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار Microsoft Excel استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از این مطلب غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا