دانلود پاورپوینت حسابرسی فناوری اطلاعات

دانلود پاورپوینت حسابرسی فناوری اطلاعات

دانلود پاورپوینت حسابرسی فناوری اطلاعات

پاورپوینت حسابرسی فناوری اطلاعات درس حسابرسی پیشرفته ارشد

تعداد اسلاید ۳۰
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت

 

متاسفانه علی رغم تمامی پیشرفت هایی که در حوزه حسابداری درباره به کارگیری سیستم های نوین اطلاعاتی رخ داده است در حوزه حسابرسی و به خصوص در کشور ما تلاش چندانی در این رابطه صورت نگرفته است در صورتی که انتظار بر آن است که حرفه حسابرسی نیز خود را با تغییرات جدید در دنیای فناوری اطلاعات وفق دهد. اما در عمل بسیاری از حسابرسان ما در زمینه حصول اطمینان از صحت اطلاعات دریافتی از سیستم‌های اطلاعاتی دچار مشکل هستند و همچنین از روشهای قدیمی و سنتی برای انجام حسابرسی بهره می‌برند این در حالی است  که حسابرسان نیز می توانند از سیستم های خبره و هوش مصنوعی برای انجام هرچه بهتر و اثربخش‌تر وظایف خود استفاده نمایند.

 

ابعاد حسابرسی فناوری اطلاعات:

حسابرسی فناوری اطلاعات ملزم به بررسی نظام مند محیط به کارگیری سیستم اطلاعاتی،ارتباطات موجود بین سیستم ها،منابع و ورودی سیستم‌ها، نحوه مدیریت و در نهایت اثربخشی فناوری اطلاعات در بخش و حیطه مورد ارزیابی است. به طور کلی حسابرسی فناوری اطلاعات شامل سه بخش حسابرسی سیستم های اطلاعاتی ،حسابرسی مدیریت و اثربخشی و حسابرسی امنیت اطلاعات است

 

حسابرسی سیستم های اطلاعاتی:

žسیستم اطلاعاتی مجموعه ای از اجزای به هم پیوسته و در تعامل با یکدیگر است که برای رسیدن به اهداف تعیین شده اقدام به گردآوری ،پردازش و ذخیره سازی اطلاعات می کند تا بتوان با کمک آن اطلاعات ،تصمیمات معقولی اتخاذ نمود. žبه طور کلی حسابرسی سیستم اطلاعاتی و منابع ،هماهنگی و مناسب بودن ساختار، اجزا و زنجیره ارزش سیستم اطلاعاتی، اطلاعات گردآوری شده و میزان مطابقت آن با اهداف کارکرد های سازمانی را در بر می گیرد.

 

 حسابرسی مدیریت و اثربخشی فناوری اطلاعات:

žمفهوم مدیریت به معنای اداره کردن، جهت بخشیدن، نظارت ،کنترل ،هماهنگ کردن ،برنامه ریزی و سازماندهی است .اثر بخشی نیز درجه ای  است که سازمان را به اهداف خود می رساند. با در کنار هم قرار دادن این دو مفهوم می‌توان بیان داشت که حسابرسی مدیریت و اثربخشی و فناوری اطلاعات موضوعی است که به تعیین درجه انطباق به کارگیری سیستم های اطلاعاتی و ایجاد همگرایی و تعاملی سازنده بین اجزا می‌پردازد.

 

žبررسی کنترل های یک برنامه کاربردی در فرآیند حسابرسی سیستم های اطلاعاتی:

žهرچه سیستم‌های پیچیده تر باشند به کنترل‌های بیشتری نیاز خواهد داشت در واقع سیستم های منفرد به کنترل‌های کمتر و سیستم‌هایی که به شبکه متصل هستند به کنترل های بیشتری نیاز دارند. بنابراین هرچه یک سیستم از پویایی بیشتری برخوردار باشد ضرورت کنترل های بیشتری برای آن احساس می‌شود. باید توجه داشت در حالی که برای سیستم های معمولی تدابیر پیشگیرانه ایمنی لازم را برای سیستم فراهم می‌کند اما در سیستم‌های پیچیده تر استفاده همزمان از کنترل های پیشگیرانه، کشف کننده و اصلاح کننده به صورت همزمان لازم و ضروری است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا