دانلود پاورپوینت حسابرسی مستمر

دانلود پاورپوینت حسابرسی مستمر

دانلود پاورپوینت حسابرسی مستمر

پاورپوینت حسابرسی مستمر درس حسابرسی پیشرفته کارشناسی ارشد

تعداد اسلاید ۲۳
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت حسابداری

 

پیشرفت های روز افزون فناوری اطلاعات، روش های قدیمی انجام کارها، کم کم منسوخ می شود و جای خود را به روش های جدید می سپارد. فناوری اطلاعات بر حرفه ی حسابداری و حسابرسی نیز تاثیر گذار بوده است. این فناوری ها، فرآیند ثبت و ضبط معاملات را تغییر داده و بر سرعت ارائه ی گزارش های مالی تاثیر شگرفی داشته است.  در این میان، توجه به افراد ذینفعی که بر این گزارش ها و این اطلاعات دیجیتالی اتکا می کنند، بیش از پیش ضروری است.  زیرا افراد ذینفع به صورت مداوم در بمباران اطلاعاتی قرار گرفته اند و در صورتی که نتوانند درباره قابلیت اطمینان این اطلاعات تصمیم گیری نمایند، دچار اشتباه خواهند شد. لذا از حرفه ی حسابرسی نیز انتظار می رود که پابه پای حرفه ی حسابداری و همزمان با ارائه گزارش های مالی، بتواند قابلیت اتکا این اطلاعات را تایید نمایند

 

سرفصل های پاورپوینت حسابرسی مستمر

  • مفهوم حسابرسی مستمر 
  • تفاوت های حسابرسی مستمر و حسابرسی سنتی
  • تفاوت های حسابرسی مستمر با نظارت مستمر
  • انواع سیستم های حسابرسی مستمر 
  • انواع استراتژی های پیاده سازی حسابرسی مستمر و مراحل کلیدی آن
  • انواع فناوری های نوین تأثیر گذار بر حسابرسی مستمر 
  • مزایای استفاده از حسابرسی مستمر
  • محدودیت ها و چالش های پیش روی حسابرسی مستمر

مقایسه ی حسابرسی مستمر و حسابرسی سنتی 

اطمینان بخشی هدفی است که در هر نوع حسابرسی دنبال می شود. با این وجود خدمات اطمینان بخشی خود به دو گروه خدمات شهادت دهی و خدمات غیر شهادت دهی تقسیم می شوند. ا ز این منظر، حسابرسی سنتی صورت های مالی و حسابرسی مستمر هر دو جزو خدمات شهادت دهی تعریف می شوند. در واقع در هر دو این حسابرسی ها، شاهد ارائه گزارش مکتوبی درباره میزان انطباق ادعاها با معیارهای از پیش تعیین شده هستیم. در اینجا دومین شباهت این حسابرسی ها نیز مشخص می شود و آن وجود معیارهای از پیش تعیین شده است؛ به طوری که در هر دو نوع حسابرسی، اصول پذیرفته شده حسابداری، به عنوان معیار انجام حسابرسی می باشند. 

 

تفاوت حسابرسی مستمر و نظارت مستمر 

حسابرسی مستمر به عنوان روشی شناخته می شود که با کمک فناوری، فرآیند حسابرسی و اطمینان بخشی را در یک مبنای مستمر(مثلا هفتگی یا ماهانه) انجام می دهد. درمقابل، نظارت مستمر نیز فرآیندی مستمر و تکراری (هفتگی یا ماهانه) است که اغلب توسط مدیران و حسابرسان داخلی به منظور بررسی این نکته انجام می شود که آیا فعالیت ها مطابق با سیاست ها و فرآیندهای طراحی شده اجرا می شوند یا خیر. بنابراین نظارت مستمر یک مکانیسم بازخورد خودکار برای مدیریت است که از عملکرد سیستم ها و کنترل ها مطابق با روش های طراحی شده و پردازش مناسب معاملات اطمینان حاصل می کند. به این نکته نیز باید توجه داشت که اگر چه ابزارها و فنونی که در حسابرسی مستمر و نظارت مستمر مورد استفاده قرار می گیرد، بسیار شبیه به یکدیگر هستند، با این حال تفاوت کلیدی میان این دو، بحث استقلال و بی طرفی حسابرس است که در حسابرسی مستمر وجود دارد.

 

انواع سیستم های حسابرسی مستمر 

همان طور که بیان شد، حسابرسی مستمر نوعی حسابرسی فناوری محور است. در واقع، انجام حسابرسی مستمر بدون استفاده از سیستم های رایانه ای قابل انجام نیست، زیرا باید حجم عظیمی از داده ها به صورت مستمر مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند. لذا برای انجام این نوع حسابرسی، ضروری است از سیستم های رایانه ای بهره گرفته شود. برای این منظور، ابزارها و تکنیک های مختلفی تحت عنوان ابزارهای حسابرسی به کمک رایانه تولید و مورد استفاده قرار می گیرند. منظور از ابزارها، بسته های نرم افزاری است که برای استخراج، مرتب کردن، انتقال داده ها، بررسی و ارزیابی داده ها مورد استفاده قرار می گیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا