دانلود پاورپوینت ناسازگاری های بازار کارا و پیش بینی ارزش شرکت

دانلود پاورپوینت ناسازگاری های بازار کارا و پیش بینی ارزش شرکت

دانلود پاورپوینت ناسازگاری های بازار کارا و پیش بینی ارزش شرکت

دانلود پاورپوینت تئوری حسابداری ۲ ساسان مهرانی

فصل ۱۲ درس تئوری حسابداری ۲ کارشناسی ارشد

 

تعداد اسلاید ۵۲
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت های حسابداری

مقدمه پاورپوینت ناسازگاری های بازار کارا و پیش بینی ارزش شرکت

براساس فرضیه بازار کارا ، اطلاعات عمومی بلافاصله پس از انتشار در قیمت سهم منعکس خواهند شد که این انعکاس از طریق واکنش بازیگران بازار سرمایه با اقدام به معامله بر روی یک سهم خاص صورت می گیرد . آنچه در فرضیه بازار کارا به صورت پیش فرض در نظر گرفته می شود عقلانیت بازار سرمایه در هر لحظه از زمان است . به طوری که براساس این فرضیه ، انتظارات افراد در یک بازار کارا در هر لحظه از زمان بیانگر بهترین تصمیم با توجه به اطلاعات موجود می باشد.

 

جریان تدریجی پس از اعلان

طبق فرضیه بازار کارا محتوای اطلاعاتی سود جاری یک شرکت باید به محض اعلان توسط سرمایه گذاران دریافت و به سرعت و به طور کامل بر روی قیمت ها منعکس شوند . در صورتی که شواهد تجربی ناقض این امر هستند و بیان می کنند که با تاخیر ، این امر صورت می گیرد که افراد در این مدت می توانند با استفاده از سود حسابداری و معامله بر اساس آن ، بازده غیرعادی در بازار کسب کنند …

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت ناسازگاری های بازار کارا و پیش بینی ارزش شرکت

پاورپوینت ناسازگاری های بازار کارا و پیش بینی ارزش شرکت

 

 

رویکرد اندازه گیری

اگر بازار سرمایه آنطور که در رویکرد اطلاعاتی پیش بینی می شود ، کارا نباشد ، وظیفه گزارشگری مالی تنها انتقال اطلاعات از درون سازمان به استفاده کنندگان بیرون سازمانی نیست ، بلکه گزارشگری مالی باید اطلاعاتی  سودمند به منظور ارزش گذاری شرکت و پیش بینی ارزش شرکت نیز فراهم کند . زیرا قیمت ها در بازار نشاندهنده ارزش شرکت نبوده یا این ارزش را با تاخیر در خود منعکس می کنند . در این شرایط لازم است تا شکل و نوع افشا در گزارشگری مالی در کانون توجه قرار گیرد . اگر سرمایه گذاران را نا آگاه تلقی کنیم ، آنگاه باید انتظار داشت که آنها به صورت مکانیکی نسبت به تغییرات رقم سود واکنش نشان دهند . پس باید از محدودیتهای بهای تاریخی بکاهیم و تمامی تغییرات در خالص دارایی ها را در رقم سود منعکس کنیم . این امر از طریق حرکت به سوی ارزش های جاری فراهم می آید که در اصطلاح به آن رویکرد اندازه گیری گفته می شود .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا