انواع صورت حساب های الکترونیکی در سامانه مودیان + فیلم

انواع صورت حساب های الکترونیکی در سامانه مودیان

 

در پست های قبل در خصوص اینکه سامانه مودیان چی هست و اینکه صورتحساب الکترونیکی چیه صحبت کردیم و با این موضوع کامل آشنا شدید و در این پست از سایت تخصصی دانشجویان حسابداری میخوایم در خصوص انواع صورتحساب های الکترونیکی مطالبی را ارایه کنیم که توصیه میکنم در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید.

 

انواع صورتحساب های سامانه مودیان

صورت حساب ها در سامانه مودیان به ۳ دسته تقسیم می شوند که این تقسیم بندی بر اساس کارای و نوع مودی می باشد که در فیلم زیر این صورت حساب ها را به صورت کامل بررسی میکنیم و با انها اشنا میشویم. <<فیلم زیر رو ببینید>>

 

فیلم آشنایی با انواع صورت حساب های الکترونیکی در سامانه مودیان

دانلود فیلم آموزشی مربوطه – کلیک کنید

صورتحساب الکترونیکی نوع اول:

در این نوع صورتحساب اطلاعات خریدار و فروشنده در صورتحساب درج می شود و امکان ثبت معامله بصورت نقدی و نسیه نیز می باشد. در صورت صدور این نوع صورتحساب اعتبار مالیاتی ارزش افزوده برای خریدار لحاظ می شود. و در کنار این نوع صورتحساب ها، صورتحساب های دیگری با همان عنوان صورتحساب های الکترونیکی نوع اول خواهیم داشت که بسته به نوع شغل اختصاصی خواهد بود. بدیهی است در این صورت اطلاعات کامل تری نسبت به صورتحساب قبلی که گفته شد نیاز است.

 

صورتحساب الکترونیکی نوع دوم:

امکان صدور این نوع صورتحساب فقط در صورتیکه معامله بصورت نقدی انجام شده باشد امکانپذیر است. در این نوع صورتحساب اعتبار مالیاتی ارزش افزوده برای خریدار لحاظ نمی شود.

 

صورتحساب الکترونیکی نوع سوم:

رسید یا گزارش دستگاه های کارتخوان یا درگاه های پرداخت الکترونیکی که دارای شماره منحصر به فرد مالیاتی هستند. در این نوع صورتحساب نیز اعتبار مالیاتی ارزش افزوده برای خریدار لحاظ نمی شود.

 

دوره آموزش سامانه مودیان مالیاتی به صورت صفر تا صد

اگر قصد یادگیری کامل سامانه مودیان مالیاتی و پایانه های فروشگاهی را دارید . ما در یک دوره آموزشی به صورت کامل و نکته به نکته سامانه مودیان مالیاتی را آموزش دادیم که شما هم میتوانید در پست : آموزش سامانه مودیان مالیاتی و پایانه های فروشگاهی این دوره را بررسی و در صورت نیاز تهیه کنید و به یک شخص حرفه ای در این زمینه تبدیل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا