ثبت روزنامه چک های دریافتنی + فیلم

ثبت روزنامه چک های دریافتنی

ثبت روزنامه چک های دریافتنی + فیلم

ثبت روزنامه چک های دریافتنی در دفاتر حسابداری

 

در پست قبل سایت آموزش ثبت روزنامه حقوق و دستمزد را قرار دادیم که میتوانید همین الان به صورت رایگان آن را از سایت دریافت کنید و در این پست از سایت دانشجویان حسابداری قصد داریم صفر تا صد ثبت های حسابداری مربوط به چک های دریافتنی در دفاتر روزنامه و سیستم های حسابداری را بررسی و آموزش بدهیم .

 

چک های دریافتنی چیست ؟

گاهی اوقات شرکت ها فروش های نسیه ای دارند که برای تضمین پرداخت از طرف خریدار چک های دریافت می کنند که اصطلاحا در حسابداری به آنها چک های دریافتنی می گویند. و این چک ها بازه زمانی مشخص شده باید نقد یا پرداخت شوند و در ادامه ثبت های روزنامه ای که مربوط به این دسته از چک ها هستند را بررسی می کنیم.

 

فیلم آموزش ثبت روزنامه چک های دریافتنی

دانلود فیلم آموزشی مربوطه – کلیک کنید

 

ثبت سند های حسابداری در سطح حساب ها

ما سه گروه حساب داریم. حساب های کل و حساب های معین و حساب های تفصیل که در سند حقوق و دستمزد باید این موارد به صورت کامل رعایت شود. ما در این فیلم آموزشی سند حقوق و دستمزد را در سطح کل و معین انجام دادیم و همچنین برای گروه تفصیل حساب ها هم مثال زدیم. اگر نیاز هست بیشتر در این خصوص بدانید میتوانید آموزش کدینگ در حسابداری را به صورت کاملا رایگان مشاهده کنید تا هم با بحث کدینگ در حسابداری آشنا شوید و هم سطح حساب ها را بشناسید.

 

ثبت های مربوط به چک های دریافتنی به صورت عکس

بعد از اینکه فروش های نسیه و دریافت چک ها انجام می شود حسابداران باید ثبت زیر را در دفاتر و یا سیستم های حسابداری خود وارد کنند

ثبت روزنامه چک های دریافتنی

 

ثبت مربوط به دریافت و نقد شدن چک ها ( پاس شدن)

مسلما وقتی یک فروشنده چکی دریافت می کند در بازه ای از زمان باید پاس شود و در آن زمان حسابداران باید ثبت زیر را در دفاتر خود بزنند

ثبت روزنامه چک های دریافتنی

 

ثبت روزنامه خواباندن چک دریافتنی به حساب بانکی

گاهی اوقات حسابداران یا مدیران شرکت ها بعد از دریافت یک چک آن را به بانک واگذار می کنند تا در زمانی که پاس شد آن مبلغ به حساب بانکی آنها واریز شود. در این مواقع باید ثبت زیر زده شود. راستی اگر نیاز است با نحوه تحریر دفاتر آشنا نیستید حتما دوره دفتر نویسی در حسابداری را مشاهده کنید.

ثبت روزنامه چک های دریافتنی

 

وصول شدن چک های دریافتنی که به حساب خوابانده شده اند.

بعد از اینکه چک های که به حساب خوابانده شده اند پاس شده اند حسابداران باید ثبت زیر را در سیستم خود وارد کنند. منظور از سیستم های حسابداری نرم افزار های حسابداری است. مهم ترین نرم افزار های حسابداری بازار کار نرم افزار حسابداری هلو و یا نرم افزار حسابداری سپیدار می باشد که آموزش آنها در سایت قرار گرفته شد.

ثبت روزنامه چک های دریافتنی

 

وصول نشدن چک های دریافتنی

خوب همانطور که همه میدانیم بیشتر مواقع چک ها پاس نمی شوند. ما حسابدارا باید در این مواقع مبلغ آن چک ها را از اسناد دریافتنی به حساب های دریافنی منتقل کنیم و ثبت زیر مربوط به این موضوع است.

ثبت روزنامه چک های دریافتنی

 

   واگذاری چک های دریافتنی به دیگران

گاهی اوقات مدیران شرکت ها چک های دریافنی را برای خرید های خود استفاده می کنند که به صورت عامیانه به آن خرج کردن چک می گویم . برای این مواقع هم میتوانید ثبت زیر را در دفاتر یا سیستم خود بزنید.

ثبت روزنامه چک های دریافتنی

ادامه آموزش و چک های پرداختنی

در این پست از سایت فقط در خصوص چک های دریافتنی صحبت کردیم ولی در مقابل چک های پرداختنی را هم داریم که پیشنهاد میکنم برای اطلاع از بخش چک های پرداختنی حتما پست بعدی با موضوع ثبت روزنامه چک های پرداختنی را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا