دانلود رایگان پاورپوینت اثر قیمت و قانون تقاضا

دانلود رایگان پاورپوینت اثر قیمت و قانون تقاضا

دانلود رایگان پاورپوینت اثر قیمت و قانون تقاضا

 

در پست قبلی سایت آی آر حسابداران برای شما پاورپوینت شکاف دیرش  را قرار دادیم که میتوانید آن را به صورت رایگان دانلود کنید. همچنین در بخش پاورپوینت های حسابداری میتوانید صدها فایل مربوطه را به صورت کاملا رایگان دانلود کنید. و در این پست از سایت دانشجویان حسابداری برای شما پاورپوینت اثر قیمت و قانون تقاضا را قرار دادیم. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود فایل در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

اثر تغییرات درآمد مصرف کننده

افزایش درآمد اسمی و درآمد واقعی بحث شود. تحلیل در حالتی است که قیمت و درآمد پول تغییر می کند. منحنی زیر در حالتی است که درآمد مصرف کننده افزایش یافته و مصرف کننده مقدار بیشتر از دو کالا خریدار می کند. با فرض مشخص بودن سلیقه و ترجیح مصرف کننده. بنابراین روی منحنی بی تفاوتی مصرف کننده مطلوبیت خود را از نقطه A به B منتقل می کند.

 

تغییر در سلیقه و ترجیحات مصرف کننده

در تحلیل قبلی قیمت و درآمد پولی تغییر کرد. در این حالت سلیقه و ترجیحات مصرف کننده به زمان و شرایط یا مُد و غیره و اثرات تبلیغات و تشریفات به مصرف بیشتر تغییر می کند که سلیقه و ترجیح مصرف کننده اثری بر مقدار تقاضا برای محصول خاص دارد.

 

روابط بین قیمت، درآمد کل و درآمد نهایی

منظور آنست که ببینیم وقتی قیمت و مقدار تغییر می کند، درآمد فروش در بنگاه اقتصادی چه صورتی پیدا می کند. صرف نظر از آنکه تابع هدف تصمیم گیرنده چه باشد. لذا درآمد نقش عمده ای در بهینه سازی تابع تقاضا دارد.

 

کاربردهای حساسیت درآمدی تقاضا در بازرگانی و بنگاه های اقتصادی

اگر حساسیت درآمدی محصول شما بیشتر از یک باشد، تقاضا برای محصول شما سریعتر نسبت به جمع درآمد مصرف کننده رشد پیدا می کند. یا وقتی سطوح درآمدی مصرف کننده کاهش پیدا می کند، تقاضا سریعتر نسبت به درآمد مصرف کننده کاهش پیدا می کند. از این رو حساسیت درآمدی تقاضا بزرگتر از یک در اقتصاد در حال رشد یعنی رشد صنعت و همین طور مستعدتر برای نوسانات در کل فعالیت اقتصادی. در مقابل، اگر حساسیت درآمدی تقاضا برای محصول شما کوچکتر از یک باشد، تقاضا برای محصول شما خیلی کندتر از تولید ناخالص ملی یا درآمد مصرف کننده رشد پیدا می کند. مثل تقاضا برای کالاهای لوکس عمل نمی کند. از کالاهای لوکس استقبال نمی شود. این شرایط نسبتاً مصرف رکود و کسادی است.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۱.۶ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایلppt می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار PowerPoint استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا