دانلود رایگان پاورپوینت نقدی بر روش شناختی در حسابداری

دانلود رایگان پاورپوینت نقدی بر روش شناختی در حسابداری

دانلود رایگان پاورپوینت نقدی بر روش شناختی در حسابداری

 

در پست قبلی سایت برای شما پاورپوینت درس حسابداری بخش عمومی را قرار دادیم که میتوانید آن را به صورت رایگان از سایت دانلود کنید . در این پست از سایت فایل پاورپوینت نقدی بر روش شناختی در حسابداری را برای شما قرار دادیم که پیشنهاد میکنم برای بررسی توضیحات بیشتر و دانلود رایگان این فایل در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید .

 

مقدمه ای بر روش شناختی در حسابداری

یکی از مهم­ترین وظایف عالمان علوم انسانی نظریه پردازی است. اهمیت نظریه پردازی بومی در علوم انسانی، از آنجا که مرتبط با انسان است و رفتار و ویژگی­های فردی و جمعی‌انسان­ها متفاوت می­باشد بسیار بیشتر از سایرعلوم است. (به نوعی در این علوم عمدتاً تئوری واحد، ثابت و جهان شمولی وجود ندارد

 

حسابداری از دیدگاه کوهن در فلسفه علم:

دیدگاه کوهن در حسابداری در سال ۱۹۷۶ بوسیله ولز در مقاله انقلاب در حسابداری مطرح شده است او با پذیرش نظریه کوهن قابلیت کاربرد آنرا در حسابداری ترسیم می نماید. او بیان می کند که در صحنه مناقشه حسابداری چهار مکتب فکری در مورد اندازه گیری ها وجود دارد: حسابداری مبتنی بر سطح قیمت ها حسابداری مبتنی بر بهای تمام شده جایگزینی حسابداری مبتنی بر ارزش از دست رفته حسابداری مبتنی بر ارزش جاری وی در این مقاله سعی کرده نشان دهد که حسابداری در حال سپری نمودن دوران بحران و ایجاد پارادایم جدید است.

 

ابزارگرایی

ابزار گرایی به معنای استفاده از نظریه ها به عنوان ابزاری برای پیش بینی وتولید مقیاس های علمی و تجربی است (با هدف یاری رساندن به سیاستگذاران اقتصادی) اگر این پیش بینی ها در معرض آزمونهای تجربی قرار گیرند و تائید شوند آنگاه ابزار گرایان این تئوری را به عنوان ابزاری مناسب یا مفید برای ارائه پیش بینی کامیاب می پذیرند ودرست یا غلط بودن این تئوری مورد توجه ابزار گرایان نیست.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۰.۸ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایلppt می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار PowerPoint استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا