عوامل محاسبه بهای تمام شده یک محصول + فیلم

عوامل محاسبه بهای تمام شده یک محصول

فیلم آموزش محاسبه بهای تمام شده محصول در شرکت صنعتی

 

در پست قبلی در سایت آی آر حسابداران برای شما فیلم آموزش حقوق و دستمزد در شرکت های صنعتی را قرار دادیم که پیشنهاد میکنیم آن را مشاهده کنید و در این پست از سایت دانشجویان حسابداری میخواهیم شما را با عوامل محاسبه بهای تمام شده در شرکت های تولیدی آشنا کنیم. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود رایگان فیلم آموزشی با ما همراه باشید.

 

فیلم آموزش عوامل محاسبه بهای تمام شده یک محصول

دانلود فیلم آموزشی مربوطه – کلیک کنید

 

عوامل بهای تمام شده شامل چه مواردی است ؟

عوامل بهای تمام شده محصولات به سه گروه تقسیم می شوند که شامل مواد اولیه و دستمزد و سربار می باشد.و زمانی که قصد محاسبه بهای تمام شده یک محصول را دارید باید مبلغ ریالی این عوامل را بدست بیاورید و سپس آنها را با هم جمع کنید تا بهای تمام شده یک محصول به دست بیایید.اما برای اینکه بیشتر با این عوامل آشنا باشیم در ادامه به صورت ریز آنها را بررسی میکنیم.

 

مواد اولیه در شرکت های صنعتی

شرکت های صنعتی برای ساخت محصول نیاز به مواد اولیه دارند. به همین خاطر باید مواد اولیه یا مواد خام مورد نیاز برای تولیدات خود را از سایر شرکت ها تهیه کنند. مواد اولیه به دو دسته مواد مستقیم و مواد غیر مستقیم طبقه بندی می شوند که مواد مستقیم به موادی گفته می شود که مستقیما در تولید محصول به کار می رود و مشخص و معین است اما مواد غیر مستقیم به موادی گفته می شود که برای تولید محصول نیاز می باشد اما بسیار ناچیز می باشد و قابل تخصیص نمی باشد و هزینه ناچیزی هم دارد به همین خاطر جز عوامل سربار محاسبه می شود.

 

دستمزد در شرکت های صنعتی

در ابتدای همین پست یک فیلم آموزشی که در پست دیگری برای شما قرار دادیم را معرفی کردیم که پیشنهاد میکنم آن را حتما مشاهده کنید. اما به صورت کلی حقوق و دستمزد به معنی دستمزدی است که به کارکنان شرکت صنعتی پرداخت می شود حال این دستمزد به دو دسته دستمزد مستقیم و دستمزد غیر مستقیم طبقه بندی می شود. دستمزد مستقیم به مبلغی گفته می شود که به کارکنان خط تولید پرداخت می شود و دستمزد غیر مستقیم دستمزد سایر اشخاص مثل نیروی خدماتی یا سرپرست یا نگهبان که در تولید محصول نقشی ندارند گفته می شود و جز هزینه های سربار می باشد.

 

سربار ساخت یا هزینه های سربار

سایر هزینه های که در یک شرکت انجام می شود و مستقیما در ساخت محصول دخالتی ندارند را هزینه های سربار می گویند مثل هزینه اجاره و هزینه بیمه و برق و … مواد و دستمزد غیر مستقیم. این هزینه ها باید به محصولات ساخته شده تسهیم شوند برای آشنایی بیشتر با حسابداری صنعتی یا یادگیری حسابداری صنعتی پیشنهاد میکنم دوره آموزش حسابداری صنعتی ویژه بازار کار در سایت آی آر حسابداران را بررسی کنید.

 

🟨🔰🟨لطفا نظرات خود را در خصوص این ابزار و این فیلم آموزشی از طریق بخش نظردهی زیر برای ما ارسال کنید. نظرات شما باعث دلگرمی ما و ارایه پست های بیشتر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا