دانلود رایگان پاورپوینت حسابداری کشاورزی

دانلود رایگان پاورپوینت حسابداری کشاورزی

دانلود رایگان پاورپوینت حسابداری کشاورزی

مبحث ارائه شده در درس بررسی موارد خاص حسابداری

 

در پست قبلی برای شما آموزش اکسل در حسابداری را به صورت کامل اراده کردیم که میتوانید از آن استفاده کنید. و در این پست از سایت تخصصی دانشجویان حسابداری ایران برای شما پاورپوینت حسابداری کشاورزی که مربوط به درس بررسی موارد خاص در حسابداری می باشد را قرار دادیم.برای دانلود رایگان این پاورپوینت حسابداری در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

مقدمه ای بر حسابداری کشاورزی

فعالیت های کشاورزی بسیار گسترده است و فرآورده های آن در صنایع مختلفی به کار گرفته می شود, به عبارت دیگر, محصولات کشاورزی ماده ی اولیه بسیاری از صنایع مختلف را تشکیل می دهند و نقش موثری در اقتصاد جهانی ایفا می کنند. واژه کشاورزی از نظر عامه ی مردم بیشتر تداعی کننده کاشت , داشت و برداشت است . اما در طبقه بندی فعالیتهای اقتصادی , بخش کشاورزی بسیار گسترده تر از زراعت است و حوزه های دامپروری , جنگلداری , ماهیگیری و شکار را هم در بر می گیرد .

 

اهمیت حسابداری کشاورزی

طبق بررسیهای به‌عمل آمده، در بیشتر کشورهای جهان، واحدهای تجاری دست‌اندرکار امور کشاورزی، اغلب واحدهای کوچک، مستقل، دارای سیستم نقدی و خانوادگی هستندکه این خود یکی از دلایل عقب ماندگی بخش کشاورزی است . با در پیش گرفتن سیاستهای توسعه ی بخش کشاورزی توسط دولت ها درسالهای اخیر , تاحدودی بنگاه های به نسبت بزرگی در زمینه ی فعالیت های کشاورزی فعال شده اند . از سوی دیگر , واحدهای بزرگ کشاورزی را نمی توان با شیوه های سنتی دهقانان قدیم اداره کرد و چرخاندن امور آنها به نرم افزارهای جدیدی به خصوص در زمینه ی تهیه اطلاعات نیاز دارد

 

دارایی زیستی‌

دارایی‌ زیستی‌ غیر مولد:  به‌ طبقه‌ای‌ از داراییهای‌ زیستی‌ گفته‌ می‌شود که‌ واجد شرایط‌ تعیین‌ شده‌ برای‌ داراییهای‌ زیستی‌ مولد نیست‌ ( داراییهای‌ زیستی‌ غیر مولد اقلامی‌ هستند که‌ به‌ عنوان‌ تولید کشاورزی‌ برداشت‌ می‌شوند یا به‌ عنوان‌ داراییهای‌ زیستی‌ به‌فروش‌ می‌رسند. مانند دامهای‌ گوشتی‌،  دامهای‌ آماده‌ فروش‌، ماهی‌ پرورشی‌، غلات‌ در جریان‌ رشد از قبیل‌ ذرت‌ و گندم‌،  و درختان‌ پرورشی‌ جهت‌ تهیه‌ الوار).

 

افشـا در صورتهای مالی

درصورتی‌ که‌ ارزش‌ منصفانه‌ داراییهای‌ زیستی‌ غیر مولد که‌ قبلاً به‌ بهای‌ تمام‌ شده‌ پس‌ از کسر کاهش‌ ارزش‌ انباشته‌ اندازه‌گیری‌ شده‌ است‌ طی‌ دوره‌ جاری‌ به‌ گونه‌ای‌ اتکا پذیر قابل‌ اندازه‌گیری‌ باشد، واحد تجاری‌ باید موارد زیر را درخصوص‌ این‌ داراییها افشا کند : الف‌ . شرحی‌ از داراییهای‌ زیستی‌ غیر مولد ، ب‌ .تشریح‌ این‌ که‌ چرا ارزش‌ منصفانه‌ به‌ گونه‌ای‌ اتکا پذیر قابل‌ اندازه‌گیری‌ شده‌ است‌ ، و ج‌ .آثار تغییر مبنای‌ اندازه‌گیری‌.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۰.۶۰۰ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایلppt می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار PowerPoint استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا