دانلود رایگان پاورپوینت حسابرسی مالیاتی

دانلود رایگان پاورپوینت حسابرسی مالیاتی

دانلود رایگان پاورپوینت حسابرسی مالیاتی

حسابرسی مالیاتی موضوع ماده۲۷۲ قانون مالیاتهای مستقیم

 

در پست قبلی برای شما آموزش اکسل در حسابداری را به صورت کامل اراده کردیم که میتوانید از آن استفاده کنید. و در این پست از سایت تخصصی دانشجویان حسابداری ایران برای شما پاورپوینت حسابرسی مالیاتی که توسط بهنام عباس زاده و مهنازپناهی برای درس حسابرسی پیشرفته دکتر یدالله نوری فرد اراده شد را قرار دادیم. برای دانلود و مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

ماده ۲۷۲ قانون مالیات های مستقیم

مطابق ماده ۲۷۲ ق.م.م سازمان حسابرسی جمهوری اسلامی ایران و حسابداران رسمی و موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی که عهده دار وظایف حسابرسی و بازرسی قانونی یا حسابرسی اشخاص هستند در صورت درخواست اشخاص مذکور مکلفند گزارش حسابرسی مالیاتی طبق نمونه ای که از طرف سازمان امور مالیاتی تهیه می شود،تنظیم کنند و جهت تسلیم به اداره امور مالیاتی مربوط در اختیار مودی قرار دهند.گزارش اخیر ذکر باید شامل …

 

معاملات با اشخاص وابسته

عدم ارائه فهرست معاملات انجام شده به سازمان امور مالیاتی‌کشور طبق دستورالعمل  صادره مشمول جریمه‌ای معادل یک درصد (۱%)  معاملاتی که  فهرست آنها ارائه نشده است خواهد بود. جرایم ‌مذکور توسط اداره امور مالیاتی مربوط با رعایت مهلت  مقرر در ماده (۱۵۷) این قانون مطالبه خواهد شد و مؤدی مکلف است ظرف سی ‌روز از تاریخ  ابلاغ برگ مطالبه نسبت به پرداخت آن  اقدام کند. در غیراین صورت معترض شناخته  شده و موضوع جهت رسیدگی و  صدور رأی به هیأت حل اختلاف مالیاتی ارجاع خواهد شد.

 

تسهیلات دریافتی از بانکها و موسسات اعتباری مجاز

اعطای تسهیلات بانکی به اشخاص حقوقی و همچنین صاحبان مشاغل از طرف بانکها و سایر موسسات اعتباری منوط به اخذ گواهی های زیر خواهد بود : ۱- گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده ۲- گواهی اداره امور مالیاتی مربوط مبنی بروصول نسخه ای از صورت های مالی ارائه شده به بانکها و سایر موسسات اعتباری ضوابط اجرائی این تبصره توسط سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین و ابلاغ خواهد شد.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۱ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایلppt می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار PowerPoint استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا