دانلود رایگان پاورپوینت حقوق صاحبان سهام

دانلود رایگان پاورپوینت حقوق صاحبان سهام

دانلود رایگان پاورپوینت حقوق صاحبان سهام

 

در پست قبلی در سایت آی آر حسابداران برای شما پاورپوینت افشای اطلاعات مالی را قرار دادیم که میتوانید آن را رایگان دریافت کنید و در این پست از سایت دانشجویان حسابداری ایران برای شما پاورپوینت حقوق صاحبان سهام را قرار دادیم در ۲۸ اسلاید توسط مجید حسن زاده تهیه و تنظیم شده است . برای مشاهده و دانلود توضیحات بیشتر در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

حقوق مالکانه یا حقوق صاحبان سهام

حقوق مالکان : می‏توان هریک از اقلام دارایی و بدهی یک شرکت را مستقل از سایر عوامل تشکیل‏دهندۀ معادله حسابداری تعریف و اندازه‏گیری (تعیین ارزش) کرد. در مورد حقوق مالکان این وضع صادق نیست. همچنین این عبارت را حقوق صاحبان سهام یا حق مالکیت در یک شرکت می‏نامند. حقوق مالکان عبارت است از تفاوت بین دارایی‏ها و بدهی‏های شرکت. اغلب اینها را خالص دارایی‏های شرکت هم می‏نامند.

 

تفاوت بدهی ها و حقوق صاحبان سهام

تفاوت اصلی بین بدهی‏ها وحقوق صاحبان سهام در روش ارزشیابی آنها در زمان تسویه شرکت می‏باشد. چنانچه فرض تداوم فعالیت برای یک شرکتی مصداق نداشته باشد در اینصورت ارزش بدهی‏ها بدون توجه به ارزش دارایی‏ها تعیین خواهد شد. هرگونه تغییر در ارزش دارایی‏ها متوجه حقوق صاحبان سهام است.بدهی‏ها تعهدات خاص واحد تجاری می‏باشد و دارایی‏ها نشان دهنده حقوق شرکت جهت دریافت کالا،خدمات و دیگر منافع است.

 

موضع هیئت استانداردهای حسابداری مالی

هنگامی که بحث حقوق صاحبان سهام مطرح شد، استانداردهای حسابداری مالی که آن را به صورت زیر تعریف کرده بود : منافع و حقوق باقی‏مانده در دارایی‏های واحد تجاری پس از کم کردن بدهی‏ها، موضعی انتخاب کرد که تئوری باقی مانده را تایید می‏نمود. این هیئت در مورد سازمان‏های غیر انتفاعی تفاوت بین دارایی‏ها و بدهی‏ها را خالص دارایی‏ها نامید و مدعی شد که این دو عبارت را می‏توان به جای هم به کار برد.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۰.۹۲ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایلppt می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار PowerPoint استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا