دانلود رایگان پاورپوینت هزینه یابی معکوس

پاورپوینت هزینه یابی معکوس

دانلود رایگان پاورپوینت هزینه یابی معکوس

ارائه کنندگان: آقایان روح اله رسولی و امیر حیدری

 

در پست قبلی برای شما دوره آموزش حسابداری صنعتی را منتشر کردیم و در این پست از سایت آی آر حسابداران یک فایل پاورپوینت مربوط به هزینه یابی معکوس را قرار دادیم . این فایل در ۲۸ اسلاید برای درس دکتر سیده عاطفه حسینی تهیه و تنظیم شده است. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود رایگان این فایل حسابداری با ما همراه باشید.

 

درباره هزینه یابی معکوس

هزینه یابی معکوس نوعی هزینه یابی غیر تجاری است که تکمیل کننده سیستم های موجودی بهنگام می باشد.سیستم هزینه یابی معکوس یک سیستم هزینه یابی است که تمرکز آن ابتدا به خروجی های یک سازمان بوده و در یک حرکت معکوس،هزینه ها را در بین کالاهای فروخته شده و موجودی ها تسهیم می کند. سیستم تولید بهنگام بر ساده سازی تولید و حذف اتلاف یا ضایعات در هر مرحله ای از فعالیتهای واحد تجاری تاکید دارد.این سیستم در ژاپن ابداع شده و بر مفاهیم کار تیمی و بهبود مستمر تمرکز دارد.

 

تفاوت های هزینه یابی معکوس

هزینه یابی معکوس با سیستم هزینه یابی سنتی تفاوتهایی دارد.در این سیستم بر عکس سیستم هزینه یابی مرحله ای تمامی مراحل هزینه ردیابی نشده و در ثبت برخی مراحل تاخیر ایجاد می شود و یا برخی از ثبت ها حذف می گردد.در واقع فرایندهای به کار گرفته شده در این تکنیک،تکمیل کننده سیستم موجودی بهنگام است،چرا که فرایند هزینه یابی را ساده تر می کند.حتی می توان از این تکنیک برای کاهش پیچیدگی های سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت(abc)نیز استفاده کرد.

 

ملاحظات خاص هزینه یابی معکوس:

روش های حسابداری هزینه یابی معکوس به گونه دقیق با اصول پذیرفته شده حسابداری مالی مطابقت ندارد.برای مثال کالای در جریان ساخت که یک دارایی است و در حالی که وجود خارجی دارد،در صورت های مالی شناسایی و منعکس نمی شود. هزینه یابی معکوس به شرکت هایی که از رویکرد حذف موجودی ها استفاده می کنند،محدود نمی شود.شرکت هایی که دوره انتظار تولید آنها کوتاه است و یا شرکت هایی که سطوح موجودی های آنها در دوره های مختلف ثابت است.


معایب هزینه یابی معکوس را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

۱-عدم تطابق با اصول پذیرفته شده حسابداری ۲-نداشتن زنجیره عطف حسابرسی ۳-عدم نمایش منابع مصرف شده در هر یک از مراحل و فرایندهای تولیدی ۴-این نوع هزینه یابی فقط مناسب سیستم های تولیدی بهنگام می باشد بنابر این کمتر قابل اجرا است. از طریق لینک دانلود در ادامه مطلب میتوانید فایل پاورپوینت هزینه یابی معکوس را به صورت کاملا رایگان دانلود کنید.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۰.۵ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایلppt می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار PowerPoint استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا