دانلود رایگان پاورپوینت راهبری شرکتی

دانلود رایگان پاورپوینت راهبری شرکتی

دانلود رایگان پاورپوینت راهبری شرکتی

ارائه کننده : نسیم رنجبران

 

در پست قبلی سایت برای شما فایل پاورپوینت بنچ مارکینگ را قرار دادیم که میتوانید آن را به صورت رایگان از سایت دانلود کنید . اما در این پست از بخش پاورپوینت های حسابداری تصمیم گرفتیم فایل پاورپوینت راهبری شرکتی را به صورت رایگان برای شما آماده کردیم. برای دانلود رایگان پاورپوینت راهبری شرکتی در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید.

 

مقدمه راهبری شرکتی

از مسائل مهمی که به دلیل رسوایی های گسترده مالی دهه های اخیر مورد توجه محققان قرارگرفته و به عنوان یکی از موضاعات مهم برای سرمایه گذاران مطرح شده موضوع راهبری شرکتی است که به بررسی لزوم نظارت برمدیریت و تفکیک واحد اقتصادی از مالکیت آن ودرنهایت حفظ حقوق سرمایه گذاران و ذینفعان می پردازد.—بررسی علل و شرایط ایجاد این رسوایی ها مشخص کرده است که در موارد فقدان نظارت بر مدیریت، راهبری ناقص سهام داران شرکت ها بر نحوه اداره امور وسپردن اختیارات نامحدود به مدیران اجرایی زمینه مساعدی را برای سوء استفاده آنان فراهم کرده است.

 

تاریخچه راهبری شرکتی :

در سال ۱۹۷۳ با افشای کمک های نامشروع و پنهانی هفده شرکت بزرگ آمریکایی به حزب جمهوری خواه که به ماجرای واتر گیت شهرت یافت ،موضوع کنترل های داخلی شرکت ها و افشاء اطلاعات مالی از منظر جدیدی در کانون توجه مجامع حرفه ایی ونهاد های نظارتی قرار گرفت . ماحصل تمامی تلاش ها در این زمینه در سراسر جهان در سال ۱۹۹۰ تحت عنوان راهبری شرکتی مطرح شد .

 

اهمیت راهبری شرکتی :

—در اهمیت راهبری شرکتی برای موفقیت شرکت ها وایجاد رفاه اجتماعی شکی نیست. این موضوع با توجه به رخدادهای اخیر اهمیت بیشتری یافته است. فرو پاشی شرکت های بزرگ از قبیل انرون، ورلدکام و… (که موجب زیان بسیاری از سرمایه گذاران و ذینفعان شد و ناشی از سیستم های ضعیف راهبری شرکتی بود)، موجب تاکید بیش از پیش بر ضرورت ارتقا واصلاح راهبری شرکتی درسطح بین الملل شده است. به دنبال فروپاشی انرون و موارد مشابه دیگر، کشورهای سراسر دنیا سریعا به حوادث مشابه، واکنش بازدارنده نشان دادند.

 

ارکان نظام راهبری شرکتی:

—کمیته‌های حسابرسی، ریسک، انتصابات و جبران خدمات از جمله ارکان نظام راهبری شرکتهاست که با توجه به اهمیت روزافزون گزارشگری مالی و شفافیت اطلاعات در بازار سرمایه، کمیته حسابرسی می‌تواند نقش ویژه‌ای را در بهبود گزارشگری مالی و ارتقای شفافیت اطلاعات ایفا کند، لذا با توجه به اهمیت کمیته‌های حسابرسی، اخیراً سازمان بورس و اوراق بهادار کتاب کمیته‌های حسابرسی را که توسط موسسه حسابرسی PWC تدوین شده بود، ترجمه و منتشر کرد تا شرکت ها با وظایف و مسئولیت‌های کمیته حسابرسی آشنا شوند و فرهنگ‌سازی لازم نیز در این خصوص صورت پذیرد.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۰.۲۹۳ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایلppt می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار PowerPoint استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا