پروژه مالی بررسی سیستم حقوق و دستمزد شهرداری

پروژه مالی بررسی سیستم حقوق و دستمزد شهرداری

پروژه مالی بررسی سیستم حقوق و دستمزد شهرداری

تعداد صفحات ۶۰ صفحه
فرمت های پروژه DOCX
دسته بندی پروژه پروژه مالی حسابداری

 

پروژه های مالی مرتبط با پروژه مالی بررسی سیستم حقوق و دستمزد شهرداری شامل موارد چون :

برای مشاهده توضیحات و دانلود روی عنوان پروژه مورد نظر کلیک کنید . همچنین برای برای مشاهده لیست تمامی پروژه های مالی حسابداری روی لینک رو به رو کلیک کنید . “لیست پروژه های مالی حسابداری

 

توضیحات پروژه مالی بررسی سیستم حقوق و دستمزد شهرداری :

در این پست از وب سایت دانشجویان حسابداری ایران برای شما پروژه مالی بررسی سیستم حقوق و دستمزد شهرداری را آماده کردیم این پروژه برای شهرداری مینودشت تهیه شده که میتوانید نام شهرداری را به نام شهرداری مورد نظر خود ویرایش کنید. این پروژه به صورت تکمیل شده می باشد و تنها نیاز به تنظیم فونت و اندازه مورد نظر شما دارد برای اطلاع از سرفصل ها و بخش های مختلف این پروژه مالی توصیه میکنم فهرست آن را مشاهده کنید و برای مشاهده جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با ما همراه باشید .

 

مقدمه پروژه مالی بررسی سیستم حقوق و دستمزد شهرداری :

هزینه حقوق و دستمزد در  شهرداری نشان دهنده نیروی کار در تولید محصولات و ارائه خدمات بوده و یکی از مهمترین هزینه های عملیاتی محسوب می شود. وظایف حسابداران در مورد حقوق و دستمزد از ساده ترین و در عین حال با اهمیّت ترین آنهاست. حقوق و دستمزد یکی از عوامل احساسی ایجاد رابطه مطلوب بین کارگران و کارفرما است و همچنین یکی از عوامل مهم در برقراری رابطه مناسب بین کارکنان و مقامات بالاتر (مدیران مؤسسه) یا مقامات قانونی مانند اداره کار، بیمه و مالیات و غیره …. می باشد. تهیه مدارک حقوق و دستمزد به صورتی آسان و قابل فهم و درک تهیه می شود. عوامل مهم برقراری رابطه مناسب بین کارکنان و مدیران عبارتنداز حقوق و دستمزد را درست محاسبه کنیم و به موقع پرداخت کنیم و قابل فهم بودن مدارک و محاسبات حقوق و دستمزد. دستمزد عبارت است از وجوهی که برای کار انجام شده در یک مدت معین پرداخت میشود و دستمزد دو نوع است دستمزد مستقیم و غیر مستقیم. در شهرداری منطقه چهار دستمزد به این دو صورت پرداخت میشود و کسورات قانونی، اضافه کردن نرخ اضافه کاری، کار کردن در روزهای تعطیل، کسورات و اضافه شدنیهایی که با موافقت طرفین صورت میگیرد محاسبه و پرداخت میشود؛ که به صورت کلی در متن اصلی توضیح داده شده است.

 

اهمیت فراگیری مطالب مرتبط با حقوق و دستمزد:

کسانی که در رشته های امور مالی مشغول تحصیل می باشند و اطلاعات حسابداری را نیز فرا می گیرند، یکی از انواع هزینه هایی را که با آنها آشنا می شوند، هزینه حقوق و دستمزد می باشد و لذا به تبع آن، روش حسابداری و ثبت این هزینه را در دفاتر روزنامه و کل فرا خواهند گرفت؛ ولی باید توجه داشت بحث هزینه حقوق و دستمزد دارای مطالب زیادی می باشد که هر فرد حسابدار یا کسی که در واحد حقوق و دستمزد سازمان یا مؤسسه ای که کار می کند، نیاز به داشتن دانش تخصصی در این زمینه خواهد بود. این اطلاعات را به صورت خلاصه می توان شناخت سیستمهای کنترل حقوق و دستمزد، شناخت قوانین بیمه و مالیات و سایر موارد قانونی همچون اضافه کاری، مأموریت، تهیه اسناد و مدارک ثبت لیست حقوق و دستمزد و …، که در ادامه با آنها بیشتر آشنا خواهیم شد، در نظر گرفت….

 

سیستم حقوق و دستمزد چگونه باید باشد

هزینه حقوق و دستمزد بخش قابل ملاحظه ای از هزینه های که یک مؤسسه به خود اختصاص می دهد را شامل می گردد. لذا مدیریت واحد های اقتصادی نیاز به کنترل دقیق و منظمی در این زمینه دارند و از طرفی می دانید که کارکنان یک واحد اقتصادی توقع دارند که حقوق و مزایای خود را به شکل منظم دریافت کنند و در ضمن قوانین کشورها، واحدهای اقتصادی را ملزم نموده اند تا اطلاعاتی از تعداد کارکنان، حقوق و دستمزد و مزایای مربوطه را همه ماهه به دستگاههای ذیربط همچون وزارت دارایی برای وصول مالیات حقوق و سازمان تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات، ارسال دارند و در نتیجه موارد فوق ایجاد یک سیستم منظم و دقیق را برای حقوق و دستمزد ضروری کرده است . بنابراین یک سیستم حقوق و دستمزد باید به شکلی طراحی شود که اطلاعات لازم را به سرعت و به موقع جمع آوری و مبلغ صحیح قابل پرداخت به هر یک از کارکنان و دستگاههای مربوط را محاسبه کند و در ضمن روشهای کنترلی مناسبی برای جلوگیری از پرداخت وجوه به شکل غیر قانونی به افراد سوء استفاده کننده را ایجاد نماید .

 

دایره کارگزینی پروژه مالی بررسی سیستم حقوق و دستمزد شهرداری

عمده وظیفه این دایره از سیستم حقوق و دستمزد، تأمین نیروی کار لازم برای واحدهای مختلف مؤسسه است که علاوه بر انجام این وظیفه، آیین نامه های استخدامی را تهیه و شرح وظایف کارکنان بخشهای مختلف را تعیین و ارزیابی مشاغل را انجام می دهد. پس از انجام شدن مقدمات استخدام کارمند جدید، واحد کارگزینی سوابقی را که نشان دهنده تاریخ استخدام و نرخ حقوق و دستمزد می باشد را به امور مالی ارسال می نماید. هرگونه تغییر در نرخ حقوق دستمزد بدلایل مختلف نظیر خاتمه کار (قطع رابطه شغلی) کارکنان، بایستی سریعاً به دایره حقوق و دستمزد اطلاع داده شود تا موضوع هنگام محاسبات و تنظیم لیستهای مربوطه در نظر گرفته شود.

 

مشاهده فهرست کامل این پروژه مالی حسابداری (کلیک کنید )

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام این فرمت ینی چی؟فرمت های پروژه DOCX… این پروژه هم ورد داره هم اکسل؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا